بنگاه آهن فروشی

بزرگترین تامین کننده میلگرد و تیرآهن، ورق و لوله فولادی با بهترین قیمت در بازار

 

ورق آهن آجدار، دارای برجستگی هایی با اشکال مختلف است. برای کاهش اصطکاک این برجستگی ها قرار داده شده است. 

این نوع ورق به دلیل حفره هایی که در سطح دارد، مصرف زیادی در صنعت دارد. ورق آجدار اکثرا در سطوح شیب دار و نزدیک پرتگاه جهت لیز خودن افراد و یا اشیا استفاده می شود.

انواع ورق آجدار

ورق آجدار در جنس های آهنی، استیل، گالوانیزه و آلومینیم در بازار موجود می باشد. این نوع ورق در صنعت با نام های متفاوت مانند ورق شطرنجی، ورق کف سازی و ورق برجسته شناخته می شود.

جوشکاری این نوع از ورق ها به گونه ای است که در مصارف صنعتی و غیر صنعتی کاربرد زیادی دارد و می توان گفت که یکی از محصولات مهم در سبد تولیدی کارخانجات می باشد.


بهترین قیمت ورق را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید. 


این ورق ها یکی از محصولات مهم در سبد تولیدی کارخانجات می باشد. همان طور که ذکر شد این ورق بیشتر برای سطوح شیب دار و یا نزدیک پرتگاه که احتمال سر خوردن افراد وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. سقف های شیروانی نمونه ای از کاربرد ورق آجدار می باشد.

مصرف این نوع ورق در کشور حدود 100000 تا 150000 تن در سال می باشد. فولاد مبارکه یکی از تامین کننده های عمده این محصول است ولی ورق آجدار چین و روس نیز در کشور وارد می گردد.

وجود این محصول در میان تولیدات کارخانجات ورق فولادی علاوه بر افزایش ضریب امنیت آن شرکت، سبب ورود آن به بازارهای خارجی و داخلی می گردد. با ورود ورق آجدار فولاد مبارکه به بازار کشور، قیمت ورق آجدار در بازار داخلی کاهش یافت و سبب کاهش خروج ارز از کشور و امکان صادرات آن به کشورهای خارجی گردید. در حال حاضر نوع گل بادامی بیشترین استفاده را در بازار آهن آلات دارد.


source: مزایای استفاده از ورق آجدار در صنعت

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 23 مرداد 1400برچسب:ورق آجدار, بهترین قیمت ورق, آهن ملل , اصفهان, قیمت ورق آجدار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

برای انتخاب اسکلت بتنی و فولادی در ابتدا باید بدانیم که به چه نوع سازه ای نیاز داریم، چه ویژگی هایی برای سازه مورد نظر، برای ما مهم است و همچنین شرایط آب و هوایی، منطقه ای، اقتصادی و.... به این تصمیم گیری بسیار کمک می کند.

نکته اولی که باید بدانیم این است که ویژگی های اسکلت بتنی و فولادی را درک کنیم و بر حسب نیاز بهترین انتخاب را داشته باشیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

اسکلت بتنی

به سازه ای که از بتن و بتن آرمه تشکیل شده، اسکلت بتنی می گویند. بتن به دلیل ویژگی که دارد قابل احتراق نیست و به دلیل وزن زیاد آن در مقابل آب و باد از مقاومت بسیاری برخوردار است. بتن از نظر اقتصادی به صرفه است، چرا که هزینه نگهداری آن بسیار ناچیز است.

از معایب بتن می توان به این نکته اشاره کرد که وزن زیاد آن باعث شده، در ساخت سازه های مرتفع نامناسب باشد.

اسکلت فولادی

به سازه ای که از مصالح فولادی تشکیل شده باشد، اسکلت فولادی می گویند. فولاد به کار برده شده در اسکلت فولادی از مزایا و معایب بسیاری برخوردار است، که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

به دلیل ویژگی ذاتی فولاد آن را می توان به هر شکلی حالت داد. ویژگی اصلی فولاد این است که دچار ترک خوردگی و خزش نمی شود، برای همین از این نوع سیستم برای ساخت سوله های بزرگ، برج ها و آسمان خراش ها استفاده می شود.

جمع بندی

در این مقاله شما با مزایا و معایب اسکلت بتنی و فولادی آشنا شدید، نمی توان به طور قطع گفت که کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد. انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به شرایط خاصی دارد که با مطالعه بیشتر می توان بهترین تصمیم را گرفت.


source: مقایسه اسکلت بتنی و فولادی

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 19 مرداد 1400برچسب:اسکلت فولادی, اسکلت بتنی, آهن ملل, اصفهان, سازه فولادی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

از عواملی که مقاومت فلزات را تحت تاثیر می گذارد، رطوبت است. در صورتی که برای محصولات فولادی از یک پوشش مناسب استفاده شود، زمان طولانی از زنگ زدگی جلوگیری می کند.

از بین ورق های فولادی، ورق گالوانیزه به دلیل داشتن پوشش خاصی که دارد، دچار زنگ زدگی نمی شود.

آبکاری ورق گالوانیزه و یا فرآیند گالوانیزاسیون

استفاده از پوشش گالوانیزه، از روش های جلوگیری از خوردگی فلزات می باشد. ورق گالوانیزه توسط فلزی به نام روی پوشش داده می شود. اگر این پوشش روی دچار آسیب دیدگی شود، این ورق زنگ نخواهد زد.

برای گالوانیزه کردن ورق آهن، یک محافظ یکنواخت بر روی ورق آهن پوشش داده  می شود. این عملیات باعث پوشش سطح یکنواخت می شود.

  • روش گالوانیزه گرم و یا حرارتی

روش گالوانیزاسیون و یا روش غوطه وری گرم، به صورتی است که آهن یا فولاد در مخزنی از مذاب فلز غوطه ور می شود. در این فرآیند فولاد و روی به سختی به یکدیگر چسبانده می شوند و یک پوشش روی ورق ایجاد می شود. این روش از شیوه های پرکاربرد در برابر زنگ زدگی می باشد.

  • روش الکتروگالوانیزه و یا الکتروپلات

در این روش گالوانیزه کردن فولاد، به وسیله اعمال محلول فلز سولفات روی یا سیانید بر ورق ها و نوارهای فولادی تولید می شود.

مشخصات فولاد گالوانیزه

  • مانع رسیدن مواد خورنده به فولاد
  • عمر طولانی بدون تعمیر و نگهداری
  • فولاد گالوانیزه جایگزین مناسبی برای فولاد ضد زنگ است.
  • با وجود خراشیده شدن محافظ فولاد، باز هم زنگ نمی زند.

قیمت روز ورق گالوانیزه در سایت آهن ملل به صورت روزانه و لحظه ای بروزرسانی می شود.


مزیت استفاده از ورق گالوانیزه

از مزیت های ورق گالوانیزه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طول عمر طولانی
  • هزینه کمتر
  • بازرسی آسان
  • سختی پوششی بالا
  • سادگی در تمیز کردن
  • صرفه‌جویی در منابع
  • تطبیق‌پذیری و قابلیت اطمینان بالا

عمر مفید ورق گالوانیزه

عمر مفید ورق گالوانیزه بین 20 تا 30 سال می باشد.

قیمت انواع ورق فولادی

قیمت ورق به عوامل متفاوتی وابسته می باشد. همچنین قیمت ورق هر کارخانه با کارخانه دیگر متفاوت می باشد. برای استعلام قیمت ورق و خرید آن، از طریق تماس با شماره 03135020 می توانید با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.


source: ورق گالوانیزه و محبوبیت ویژه آن در صنایع مختلف

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 16 مرداد 1400برچسب:بهترین قیمت ورق, ورق گالوانیزه, آهن ملل , اصفهان, قیمت ورق گالوانیزه, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

میلگردها در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود می باشند. به طور کلی از میلگردها برای تقویت و افزایش مقاومت سقف های تیرچه بلوک استفاده می‌شود. 

میلگرد ممان منفی چیست؟

فرض طراح در سقف‌های تیرچه بلوک بر این است که دهانه تیرچه ها ساده بوده و مقدار لنگر آن‌ها در تکیه گاه صفر می‌باشد. ولی دال بتنی سقفی یکپارچه است و مقداری لنگر منفی در دال به وجود می‌آید که برای تحمل آن از میلگرد ممان منفی استفاده می‌شود.


قیمت لحظه ای میلگرد در سایت آهن ملل به صورت روزانه بروزرسانی می شود.


میلگرد ادکا چیست؟

واژه اتکا در زبان روسی به معنای اردک و مرغابی است. علت نامگذاری این میلگرد به علت شباهت این سازه فلزی به گردن اردک می‌باشد که یکی از پرکاربردترین آرماتورهای به کار رفته در سقف‌های تیرچه بلوک به شمار می‌روند.

تفاوت میان میلگرد ادکا و میلگرد ممان منفی

دو میلگرد اتکا و ممان منفی از نظر ظاهری با هم متفاوت می باشند. میلگرد ادکا وظیفه تامین ظرفیت برش در انتهای تیرچه ها و میلگرد ممان منفی وظیفه تامین ظرفیت خمشی منفی را برعهده دارد.

از دیگر وظایف این میلگرد می توان به ترک برنداشتن سقف از محل تیرهای حمال، کاهش بار وارده به میلگردهای کششی اصلی، عدم فروپاشی کامل سقف در هنگام گسیختگی و کاهش خیز سقف همچنین کم شدن دامنه ارتعاش اشاره کرد. قابل توجه است که نحوه صحیح اجراغی میلگرد ممان منفی بیشتر از میلگرد اتکا است.


source: تفاوت میان میلگرد ممان منفی و اتکا

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: پنج شنبه 14 مرداد 1400برچسب:میلگرد ادکا, میلگرد ممان منفی, میلگرد اوتکا, میلگرد اتکا, قیمت لحظه ای میلگرد, آهن ملل, اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

قوطی یک مقطع فلزی برای تحمل بار سازه و ساختمان میباشد. این مقطع فولادی از بروز حوادث و ایجاد خسارات در برابر باد، زمین لرزه و غیره جلوگیری می‌کند. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد قوطی‌ها، استفاده در ستون‌های یک ساختمان است. همان طور که میدانید ستون‌ها، عضو مهم ساختمان هستند، نصب این ستون‌ها به صورت عمودی می‌باشد تا بتواند بار طبقات را به فونداسیون و سپس به زمین منتقل کند. 

قوطی چیست و چه کاربردی دارد؟

قوطی یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی و صنایع مختلف دیگر مانند صنایع پزشکی، نیروگاهی، اتومبیل سازی و غیره است. که برای تحمل بار سازه کاربرد دارد. این مقطع فولادی به شکل یک استوانه‌ تو خالی مستطیل یا مربع می‌باشد. قوطی معمولاً از جنس فولاد است. قوطی‌ ها کیفیت و تحمل بار بسیار بالایی دارد و سطح آن یکپارچه و جوش پذیر است.

 

انواع قوطی پروفیل برای تحمل بار وارد شده بر سازه

قوطی‌ های متعددی با شکل‌های هندسی متفاوت وجود دارد که برای تحمل بار وارد شده استفاده می‌شود. 


بهترین قیمت قوطی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


انواع قوطی‌

  • قوطی‌ های با ضخامت‌های متفاوت

  • قوطی‌ های مستطیل و مربع که با مقاطع کوچک 

  • قوطی‌ های مربع و مستطیل با مقاطع بزرگ‌تر


sourse: نحوه محاسبه تحمل بار قوطی

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: یک شنبه 10 مرداد 1400برچسب:قوطی, انواع قوطی, کاربرد قوطی, آهن ملل اصفهان, بهترین قیمت قوطی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

میلگردها یکی از مهم‌ترین مقاطع فلزی هستند که نقش مهمی در حوزه ساخت و ساز دارند. نصب و طراحی میلگردها اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که به درستی اجرا نشود، باعث ایجاد ترک در سازه می‌شود. شکستن میلگردها از جمله معضلاتی است که در پروژه ها اتفاق می افتد. 

 

انواع میلگرد های استاندارد

میلگرد A1 ، میلگرد A2، میلگرد A3


بهترین قیمت میلگرد آجدار را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


مواردی که سبب افزایش احتمال شکستگی میلگرد در هنگام انجام عملیات خم کاری می‌شود.

 

  • حرارت دادن میلگرد

  • استفاده از میلگرد با گرید نامناسب

  • استفاده از میلگرد زنگ‌زده

  • استفاده از میلگرد ساخته‌شده با روش نورد سرد

  • عدم استفاده از ابزار مخصوص و میز کار

  • خم کردن بیش از زاویه توصیه شده

  • حرارت دادن میلگرد

روش های جلوگیری از شکستگی میلگرد

  • بنابراین برای ساخت این کلاف‌ها بهتر است از میلگرد نوع A2 استفاده شود. چون پس از عملیات جوشکاری، میلگرد A3 شکننده شده و کیفیت مناسبی نخواهد داشت.

  • برای انجام عملیات خم کاری میلگردها از نورد سرد استفاده کنید و در صورت استفاده از میلگرد نورد گرم بایستی از آب سرد برای خنک کردن آن استفاده شود.

  • به هیچ عنوان میلگرد را دوبار خم نکنید زیرا احتمال شکستگی آن افزایش پیدا می‌کند.

  • میلگرد با کیفیت را از کارخانه‌های فولادی معتبر خریداری کنید تا مطمئن باشید برای ساخت آن از آلیاژهای باکیفیتی استفاده شده است.

  • درصورتی که میلگرد با زاویه‌ی کمتر از 90 درجه خم کاری شده باشد، احتمال ضعیف شدن میلگرد کم است.

  • در پروژه ها تا جای ممکن از میلگرد کوچک استفاده شود، چرا که سایز میلگردها هرچه بزرگتر باشد احتمال ترک خوردگی ناشی از خم شدن و صاف شدن افزایش پیدا می‌کند. 


source: عوامل شکستگی میلگرد و مراحل جلوگیری از آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 9 مرداد 1400برچسب:بهترین قیمت میلگرد, قیمت میلگرد آجدار, آهن ملل, اصفهان, عوامل شکستگی میلگرد, جوشکاری میلگرد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

سقف عرشه فولادی از مقاطع مختلف دال بتن مسلح، بر روی ورق های فولادی، فرم داده شده است که به شاه تیرها و تیرهای فولادی، متصل میشود. امروزه این تکنولوژی در کشور ایران، جزو یکی از فناوری های نوین ساختمانی، به حساب می آید که با گذشت زمان این سیستم، طی گذشت زمان پیشرفت میکند و تغییر اساسی در صنعت ساختمان سازی ایجاد میکند.

سقف مرکب عرشه فولادی، جایگزین مناسبی برای سایر روش های موجود است و دلیل آن هم، سبک سازی، سریع سازی، ارزان سازی، ایمن سازی انواع ساختمان ها، با استفاده از این سقف ها است. سقف های مرکب عرشه فولادی، از آرماتور کششی، برش گیرها، بتن سازه ای، آرماتورهای حرارتی، تیر و شاه تیرها و ورق فولادی گالوانیزه ساخته شده.

اجزاء سقف های عرشه فولادی مرکب

  • ورق فولادی

  • گل میخ یا برشگیر

  • آرماتور

  • بتن

  • فلاشینگ


قیمت روز عرشه فولادی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


مزایای سقف های مرکب عرشه فولادی

  • حذف مرحله قالب بندی و شمع گذاری

  • افزایش سرعت اجرا

  • ایجاد سکوی کار مناسب و مطمئن در زمان اجرا

  • سطح زیرین یکدست تمام شده و پیوسته

  • تحمل بارهای حین اجرا

  • کاهش مصرف مصالح فولاد و بتن

  • کاهش لرزش در سقف های مرکب عرشه فولادی

  • حذف تیرهای فرعی

  • حذف میلگرد های کششی

  • امکان بتن ریزی کلیه طبقات در یک زما

  • بازگشت سریع سرمایه به علت سرعت اجرا

  • مورد تایید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن


source: معرفی سقف مرکب عرشه فولادی

 

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 5 مرداد 1400برچسب:سقف عرشه فولادی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

لوله‌های فولادی به روش‌های مختلفی برش داده می‌شوند. این محصول دارای آلیاژهای مختلفی می‌باشد که عملیات برش به سختی بر روی آن‌ها انجام می‌گیرد، به طور کلی لوله ها به سه دسته لوله فولادی سبک ، متوسط ، سنگین تقسیم بندی میشوند.

هنگام برش لوله فولادی ضایعات و براده‌هایی تولید می‌شود که چسبنده هستند و سطح تماس تجهیزات برش را می‌پوشانند. جدا کردن این براده‌ها کار سختی می‌باشد.

گاهی اوقات در ساختمان سازی، لازم است عملیات برش بر روی لوله فولادی انجام شود. در واقع برش لوله فولادی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. این که لوله فولادی شما در چه پروژه ای و چه مکانی مورد استفاده قرار میگیرد، در تعیین نحوه برش لوله مهم است.


بهترین قیمت لوله فولادی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


انواع برش لوله فولادی

  • برش به روش پلاسما

  • برش به روش واتر جت

  • برش به وسیله دستگاه لیزر

  • برش با استفاده از وایرکاتینگ

  • برش به وسیله ماشین تراش اتوماتیک

  • برش با استفاده از شعله (هوا گاز)

  • برش با استفاده از دستگاه اره فلزی

  • برش با استفاده از دستگاه جوشکاری

  • برش با استفاده از دستگاه چرخشی اتوماتیک

  • برش با استفاده از دستگاه فرز سنگی

  • برش با استفاده از دستگاه لیزر

 


source: انواع روش‌های برش لوله فولادی (بخش اول)

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: دو شنبه 4 مرداد 1400برچسب:برش لوله فولادی, آهن ملل, اصفهان, بهترین قیمت لوله, دستگاه لیزر, برش پلاسما, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

اکثر فلزات، قابلیت بازیافت دارند. ازجمله فلزات قابل بازیافت میتوان، فولاد، آهن، سرب، آلومینیوم، مس، فولاد ضد زنگ و روی را نام برد.

فلزات غیر آهنی 

آلومینیوم، قلع، مس، روی، سرب، نیکل و طلا، نقره، پلاتین و غیره

فلزات آهنی

آهن، فولاد، چدن و آهن، در دسته فلزات آهنی قرار میگیرد. فلزات آهنی عموما پس از یک مدت،

بلااستفاده میشود و میتوان با بازیافت آن هزینه های فرایند تولید را تا حدی پایین آورد.

آهن قراضه

آهن قراضه، دارای ارزش پولی بالایی میباشد. محل جمع آوری قراضه های فلزی، مناطق تجاری و مسکونی میباشد. آهن قراضه ها ابتدا به صورت ضایعات آهنی در محلی جمع آوری میشود و سپس برای عملیات ذوب به کارخانه برده میشود و از آن محصول جدیدی تولید میشود.

فواید بازیافت ضایعات آهن چیست؟

  • فواید بازیافت آهن قراضه

  • صرفه‌ جویی ۷۵ درصدی در انرژی

  • صرفه ‌جویی ۹۰ درصدی در مواد اولیه مصرفی

  • کاهش ۸۶ درصدی آلودگی هوا

  • کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب

  • کاهش ۷۶ درصدی آلودگی آب


source: فواید بازیافت ضایعات آهن چیست؟

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 2 مرداد 1400برچسب:بازیافت آهن, قراضه آهن, آهن ملل اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , ahanmelal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com