بنگاه آهن فروشی

بزرگترین تامین کننده میلگرد و تیرآهن، ورق و لوله فولادی با بهترین قیمت در بازار

 

همانطور که می دانید برای ساخت هر سازه ای لازم است اصولی طبق استانداردها رعایت شود. با این حال حتی با رعایت استانداردها نیز ممکن است مشکلاتی پیش بیاید ولی با دانستن و شناخت اشتباهت می توان تا حد زیادی از بروز آن ها جلوگیری کرد.

اولین مورد از این نکات، گرفتن مجوزهایی مربوط به ساخت و ساز است. قبل از اقدام به اجرای هر سازه بایستی مجوزهایی گرفته شود در غیر این صورت هنگام بروز اتفاقی کارفرما و پیمانکار مشمول جریمه های زیادی می شوند.

پس از آن استخدام پیمانکار، مهندسان سازه و ناظر ماهر، از عوامل مهم جلوگیری از بروز خطا است. زیرا کار کردن با افراد باتجربه و متخصص مانع هدر رفتن زمان و هزینه بسیاری می شوند. این افراد به انجام برآورد هزینه و زمان پروژه، تعیین حجم بتن مصرفی و بررسی کیفیت آن، تعیین تعداد میلگرد مورد نیاز، نحوه عایق کاری و آب بندی، انتخاب سیستم تهویه و گرمایش، بررسی نصب صحیح درب و پنجره، استفاده از مواد مرغوب در ساخت بتن یا مشخص کردن کارخانه تولیدی بتن مرغوب و غیره می پردازند.

اگر این افراد مهارت کافی در تعیین صحیح هر گونه از موارد گفته شده در بالا را نداشته باشند، باعث ساخت سازه ای با استحکام ناکافی و هزینه بر می شوند.

پس قبل از هرگونه اقدامی به خرید تجهیزات و اجرا، با چندین مهندس خبره مشورت کرده و سپس با آگاهی شروع به ساخت نمایید.


source: متداول ترین خطاها در صنعت ساخت و ساز

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 مهر 1400برچسب:خطا در صنعت ساخت و ساز, آهن ملل , اصفهان, میلگرد مورد نیاز, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

از انواع لوله های فولادی برای جابجایی مایعات و گازها استفاده می شود. در حالت کلی لوله ها مانند سایر محصولات فولادی برای هدف خاصی تولید می شوند. لوله های گازی، از ورق‌های فولادی گالوانیزه تولید می‌شوند و به نام لوله گازی فولادی شناخته می‌شوند. به منظور افزایش مقاومت لوله در برابر انواع خوردگی‌ و رطوبت از ورق های گالوانیزه در ساخت این لوله ها استفاده می شود.

عمده کاربرد لوله ‌های گازی فولادی در پروژه‌ های انتقال گاز می باشد. لوله های گازی به 2 دسته لوله های گازی روکار و لوله های گازی توکار تقسیم می شوند. لوله‌ های گازی روکار به دلیل این که آسیب‌ پذیری بالاتری نسبت به لوله‌ های گازی توکار دارند، برای اجرا و راه‌ اندازی انشعابات درون ساختمان‌ ها و لوله‌کشی‌ های درون‌ شهری مورد استفاده قرار می گیرند.


بهترین قیمت روز لوله گازی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


لوله‌ های روکار از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند و قیمت کمتری نسبت به لوله‌ های گازی توکار دارند و مطابق با استانداردشان، نباید برای انتقال گاز به مسافت‌ های طولانی استفاده شوند. لوله‌ های گازی به صورت آلیاژی تولید می‌شوند. لازم به ذکر است لوله‌ های گازی در چهار جنس تولید می‌شوند:

  • فولادی

  • برنجی

  • مسی

  • پلی‌اتیلن

در کشور ما ایران، لوله گازی جزو کالاهایی می باشد که دارای استاندارد اجباری هستند. هر آنچه در شاخه گاز و لوله کشی گاز خانگی کاربرد دارد اعم از اتصالات جوشی، شیرآلات و دیگر غیره الزاما باید استاندارد داشته باشند. در صنعت گاز و پروسه گازرسانی استفاده از کالای غیر استاندارد مجاز نمی باشد و پیگرد قانونی دارد.

تمامی محصولات و قطعات مورد استفاده در اتصالات گازی و لوله های گازی باید دارای چاپ استاندارد شده و کد رهگیری باشند. توجه به این نکته بسیار ضروری است که صرفا داشتن علامت استاندارد غیر مرتبط با کد لوله گازی، توجیهی برای استفاده از لوله در لوله کشی گاز نمی باشد. استاندارد مربوط به لوله های گازی در حوزه تولید لوله گازی روکار کد ISIRI 3360 می باشد.


source: همه چیز درباره لوله گازی روکار

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 مهر 1400برچسب:لوله گازی روکار, آهن ملل, اصفهان, قیمت روز لوله گازی, ورق فولادی گالوانیزه, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

عنصر وانادیم یکی از عناصر اصلی در آلیاژسازی است که ترکیب نهایی آن خاصیت ضد زنگ و ضد خش دارد. فلز وانادیم (Vanadium) یا الهه زیبایی فلزات، به شکل های مختلف در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و یک عنصر شیمیایی بسیار نادر با نماد V و عدد اتمی ۲۳ است.

وانادیوم یک فلز نرم و با رنگ خاکستری نقره ای، شکل پذیر و دارای مقاومت ساختاری در برابر خوردگی و مواد قلیایی، اسیدها و آب نمک است. در طبیعت، این عنصر فقط در شکل های ترکیبی وجود دارد و به طور طبیعی در حدود ۶۵ ماده معدنی مختلف و در ذخایر سوخت فسیلی یافت می شود.

عنصر وانادیم در صنعت به عنوان محصول جانبی استخراج اورانیوم تولید می شود.

فلز وانادیم طی یک فرآیند چند مرحله ای به دست می آید که با گرمایش سنگ معدن خرد شده به همراه NaCl یا Na2CO3 در حدود 850 درجه سلسیوس شروع می شود. جالب است بدانید که تنها مقدار کمی از فلز وانادیم باعث می شود تا مقاومت کششی فلزات را به طور چشمگیری افزایش یابد و همین ویژگی باعث شده تا فلز وانادیم یکی از مقرون به صرفه ترین مواد افزودنی آلیاژهای فولاد باشد. برخی از موارد کاربرد فلز وانادیم عبارتند از:

  • تولید فرووانادیوم به عنوان یک ماده افزودنی به فولاد

  • فلزات ضدخش، وسایل جراحی و ابزار آلات با استحکام بالا

  • تولید مواد ضد زنگ

  • مواد افزودنی شیشه برای اعمال ته رنگ سبز یا آبی

  • بخشیدن خاصیت ضد فروسرخ با اعمال پوشش اکسید وانادیم روی شیشه

  • کاربردهای هسته ‌ای به دلیل نداشتن شکافت نوترونی

  • استفاده به صورت ورق وانادیوم در آبکاری تیتانیوم در فلزات

  • استفاده به صورت نوار وانادیوم-گالیوم؛ به دلیل خاصیت مگنت ابررسانا

  • کاتالیزور در تولید Maleic Anhydride و اسید سولفوریک

  • استفاده از پنتااکسید وانادیوم به‌ عنوان کاتالیزور در سفالگری


source: وانادیم؛ الهه زیبایی فلزات

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 27 مهر 1400برچسب:آلیاژسازی, وانادیوم, آهن ملل, اصفهان, فلز وانادیوم, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

صنعت ساختمان سازی یکی از صنایع بسیار موفق و پولساز است. صنعت ساختمان سازی بسیار تابع اصول و قوانین منحصر به فرد است. برای شروع ساخت یک ساختمان ابتدا باید زمینی را فراهم نماییم و سپس با بررسی نقشه اولیه و متناسب با آن زمین را مهیا نماییم. پس از فراهم نمودن زمین و نقشه ساخت، برای اجرای سازه طراحی شده باید مجوز های لازم مانند پروانه ساخت گرفته شود. لازمه مجوزهای شروع مراحل ساخت ساختمان، داشتن مدارک مالکیت و سند زمین، مشخصات هویتی و همچنین تعیین یک مهندس ناظر است. پس از کسب مجوز می توان شروع به ساخت و ساز نمود. مراحل ساختمان سازی شامل: گود برداری، بتن ریزی، اسکلت بندی ساختمان، چیدن دیوار، نازک کاری ساختمان و تکمیل سقف می باشد. 

راه های زیادی برای ساخت یک ساختمان وجود دارد اما همه این راه ها اصولی نیستند و در نظر گرفتن اصول ساختمان سازی به افزایش مقاومت ساختمان کمک می کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی می توان با رعایت اصول ساختمان سازی به کاهش هزینه ساخت ساختمان کمک نمود. یکی از راه های اصولی ساخت ساختمان قالب عایق بتنی می باشد که به منظور کار با بتن آرمه استفاده می شود. در بتن آرمه، بتن با میلگردهای تقویتی مسلح استفاده می‌شود تا مقاومت کششی و خمشی سازه را افزایش یابد. قالب عایق بتنی از عایق‌ های حرارتی با استحکام بالا ساخته می‌شوند و از نظر مصرف انرژی نیز بهینه هستند.

یکی دیگر از راه های اصولی ساخت ساختمان بتن هوادهی شده ایرکلایت یا بتن سبک گازی، از جمله مصالح ساختمان سازی مدرن می باشد که این روزها در ساختمان سازی استفاده می شود. بتن ایرکلایت در برابر آتش سوزی مقاوم است و این ویژگی بارز این بتن می باشد. استفاده از ایرکلایت از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. 

در ساختمان سازی مدرن از مصالح جدیدی مانند spider tire نیز استفاده می شود. این مصالح در واقع نوعی بتن هستند که برای دیوارهای بتنی با هر نوع کاربردی نظیر دیوار حائل، خانه‌ های بتنی، استخرها، سقف و غیره استفاده می شوند.


source: همه چیز درباره ساختمان سازی

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 27 مهر 1400برچسب:میلگرد تقویتی, آهن ملل اصفهان, صنعت ساختمان سازی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یکی از پدیده های بسیار مخرب در صنعت ساخت و ساز، نشست ساختمان می باشد. به حرکت خاک به سمت پایین ‌بر اثر تحمل بار بیش از حد را نشست می ‌گویند. این تحمل بار اضافه در ساختمان باعث ایجاد نیروی تنشی مؤثر عمودی بر روی خاک می ‌شود که در اثر آن ساختمان دچار پدیده نشست می شود. تنها در صورتی که در الگوهای زهکشی اطراف ساختمان تغییراتی ایجاد شود و تدابیری برای نشست ساختمان در نظر گرفته شود احتمال نشست و میزان آن تا حد زیادی کاهش می یابد. لازم به ذکر است همه نشست های ساختمانی به یک شکل اتفاق نمی افتد. نشست های ساختمانی انواع مختلفی دارند که این انواع مختلف بر اساس شرایط مکانی و زمانی سازه دسته بندی می شوند. انواع نشست ساختمانی عبارتند از:

  • نشست دیفرانسیلی
  • نشست یکنواخت

عوامل ایجاد انواع مختلف نشست ساختمان و نشست خاک عبارتند از:

  • ضعیف شدن یا ضعیف بودن خاک زیر ساختمان و ناتوانی در تحمل بار ساختمان
  • بارندگی زیاد یا خشکسالی
  • زهکشی ضعیف در اطراف ساختمان
  • تغییرات در جدول آب زیرزمینی
  • درختان تنومند اطراف ساختمان
  • نشت لوله های آب ساختمان
  • نشت آب از زمین مجاور ساختمان

علائم هشداردهنده ساختمان در معرض نشست عبارتند از:

  • ترک خوردن خارج ساختمان
  • ترک خوردن داخل ساختمان
  • باز شدن سخت درها و پنجره های ساختمان

نشست ساختمان در ابتدا بسیار قابل پیشگیری می باشد، اگر در ساختن هر بنایی تمام استانداردهای ساختمان سازی رعایت شوند و در طول ساختمان سازی یک مهندس ناظر بر مراحل انجام پروژه نظارت داشته باشد، هیچ گاه شاهد پدیده مخرب نشست ساختمان نخواهیم بود به علاوه اگر نشست ساختمانی اتفاق بیفتد در مراحل ابتدایی با کمترین هزینه ممکن قابل تعمیر و پیشروی خواهد بود. برخی از روش ‌هایی جلوگیری از پیشروی نشست ساختمان عبارتند از:

1.استفاده از ستون‌ های مارپیچ در ساختمان

2.تراز کردن دال


source: علائم نشست ساختمان و راهکارهای پیشگیری از آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: دو شنبه 26 مهر 1400برچسب:علائم نشست ساختمان, پیگیری از نشست ساختمان, آهن ملل اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

از نکات بسیار مهم در خرید آهن آلات، چگونگی حمل و نقل و هزینه مربوط به آن می باشد. انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای حمل و نقل آهن آلات بسیار اهمیت دارد. تیرآهن و حمل و نقل تیرآهن نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از نکات مهم بعد از خرید تیرآهن، حمل و نقل آن می باشد.

تیرآهن پروفیلی است که وظیفه آن تحمل تنش‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی است. بیش ترین کاربرد تیرآهن در صنعت ساختمان سازی می باشد. تیرآهن بر اساس نسبت بال و عرض‌ها به انواع مختلفی تقسیم می شود. با توجه به کاربرد زیاد تیرآهن در صنعت ساخت و ساز بنابراین خرید تیرآهن نیز از رونق زیادی برخوردار است.


بهترین قیمت روز تیرآهن را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


فاکتورهای مهم در خرید تیرآهن عبارتند از: کیفیت بالای تیرآهن، قیمت پایین تمام شده تیرآهن و هزینه پایین حمل و نقل تیرآهن.

از فاکتورهای بسیار مهم که در تعیین نوع باربری تیرآهن به آن توجه داشت مسافت حمل و نقل تیرآهن، هزینه حمل و نقل تیرآهن و نوع حمل و نقل انتخابی می باشد. داشتن شناخت صحیح از خصوصیات تیرآهن برای حمل و نقل تیرآهن و تحویل سالم بار بسیار ضروری است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی خریدار تیرآهن و هزینه ای که به حمل و نقل این محصول فولادی اختصاص می دهد، روش حمل و نقل را انتخاب می نمایند.

روش های حمل و نقل تیرآهن

  • حمل و نقل جاده ای

  • حمل و نقل ریلی

  • حمل و نقل دریایی

  • حمل و نقل کانتینری

  • حمل و نقل ترکیبی

براساس آمار ارائه شده توسط سازمان حمل و نقل کشوری در انتخاب نوع روش حمل و نقل تیرآهن، حمل و نقل جاده ای از محبوبیت بیشتری برخوردار است. از روش های حمل و نقل دریایی و کانتینری و ترکیبی نیز معمولا برای صادرات تیرآهن به بنادر و کشورهای خارجی استفاده می شود.


source: نکات طلایی حمل و نقل تیرآهن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 3 مهر 1400برچسب:حمل و نقل تیرآهن, آهن ملل اصفهان, خرید تیرآهن, باربری تیرآهن, هزینه حمل و نقل میلگرد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

لوله کشی گاز به علت حمل مواد منفجره و انتقال آن به مکان های مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است. هرگونه بی دقتی در نصب و اجرای لوله ها می تواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

بنابراین رعایت استانداردها و استفاده از تجهیزات با کیفیت بسیار ضروری می باشد

تا آخر مقاله با آهن ملل همراه باشید تا با نکات اجرایی و استانداردهای لوله کشی گاز توکار بیشتر آشنا شوید.

لوله کشی گاز توکار چیست؟

لوله کشی گازها به دو صورت روکار و توکار انجام می شود. لوله های توکار به دلیل انتقال گاز و احتمال انفجار کیفیت لوله ها و کنترل آن ها حساسیت بالایی را به همراه دارد و جوشکاری آن ها بایستی به درستی انجام شود.

لوله گازی توکار از مقاومت و استحکام بالایی در برابر ضربات ناگهانی، فرسایش، رطوبت برخوردار است که در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین لوله برای گاز کشی توکار

مناسب ترین لوله های انتقال گاز که به صورت توکار نصب شود، لوله های بدون درز مانیسمان و لوله های api هستند. با این حال، اگرچه فولاد ضد زنگ دیواره نازک برای جایگزینی لوله گالوانیزه سنتی بهتر است، اما ساختار استاندارد و اجرای صحیح آن اهمیت بیشتری دارد.

استانداردهای لوله کشی گاز توکار

به علت ماهیت انتقال گاز و خطراتی که در پی دارد، لازم است استانداردها کنترل و رعایت شوند. برخی از این نکات شامل موارد زیر می باشد:

1- یکی از مهمترین نکاتی که باید در اجرای لوله های گازی رعایت شود، این است که لوله های گازی توکار بایستی از سایر اتصالات نصب شده در محل، مانند کابل های برق و دیگر لوله ها، حداقل 10 سانتی متر فاصله داشته باشند.

2- لوله های پیچ خورده باید با نوار مخصوص اتصالات و سرجوش ها نوار پیچی شوند.

3- در صورت امکان بهتر است در آب و هوای مناسب عملیات انجام شود.

4- مناسب ترین روش برای اجرای این لوله ها، روش جوشکاری با برق است.

عایق بندی لوله گاز توکار

قبل انجام عملیات عایق کشی گاز توکار، بایستی فرآیند چربی زدایی و زنگ زدایی انجام شود که توسط حلالی مانند بنزین انجام می شود.

سپس با استفاده از پرایمر، عملیات عایق کاری آغاز شده و در نهایت با نواری روی آن پوشانده می شود. لازم به ذکر است که حتما قبل از نوار پیچی، از خشک بودن پرایمر اطمینان حاصل شود.

فرآیند نوار پیچی به صورت دو لایه پوشش با اوورلپ ۵۰ درصد صورت می گیرد. همچنین نوار فاقد هرگونه چین خوردگی و کثیفی باشد. در لوله هایی که در محل، جوشکاری می شوند، باید در پیچ ها و محل زانو ها از نوار سرجوش استفاده گردد.


قیمت لوله گازی توکار سپاهان را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


نکات مهم در لوله کشی گاز توکار

  1. یکی از نکات قابل توجه، سایز لوله های مورد استفاده در ساختمان است. با تعیین دورترین نقطه مصرف گاز ساختمان یعنی طبقه آخری که گاز مورد استفاده قرار می گیرد، سایز لوله ها در مسیر لوله کشی گاز توکار با استفاده از نقشه های سایز بندی، مشخص خواهند شد.
  2. لوله گاز و دودکش در یک داکت، باید توسط تیغه ای از یکدیگر جدا شوند.
  3. عبور لوله ها از کانال های هواکش، دودکش، تهویه، چاه آب یا فاضلاب و غیره مجاز نیست.

هزینه لوله کشی گاز توکار

قیمت لوله کشی گاز توکار به عوامل از جمله متراژ فضای کار، جنس متریال، کیفیت، تعداد انشعابات، تجهیزات نصب دستمزد اجرا و غیره بستگی دارد، اما لوله کشی توکار از هزینه بالاتری برخوردار است.

سخن آخر

در این مطلب با لوله کشی گاز توکار آشنا شدید. برای لوله های گازی توکار معمولا از فولادهای بدون درز مانیسمان و لوله های api استفاده می شود. کیفیت، اصالت این لوله ها از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه هرگونه نقص و عیبی در این لوله ها، ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به همراه آورد.

لوله های توکار باید به وسیله نوارهای مخصوص عایق بندی شوند زیرا سطح آن ها معمولا با ملات پوشیده شده است. این کار، لوله ها را از خوردگی و زنگ زدگی در امان می دارد.

هزینه های اجرای لوله کشی توکار بستگی به متراژ، جنس قطعات، تعداد انشعابات و غیره دارد، اما تقریبا هزینه آن از لوله کشی روکار بالاتر است.


source: لوله کشی گاز توکار چیست؟ استانداردها و نکات آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: دو شنبه 29 شهريور 1400برچسب:هزینه لوله کشی گاز توکار, آهن ملل اصفهان, استانداردهای لوله کشی گاز, قیمت لوله گاز توکار سپاهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

برای اتصالات ورق ها و لوله ها و غیره از روش های مختلفی استفاده می کنند. یکی از این روش ها عملیات پرچ کاری است. انتخاب این روش بستگی به عوامل مختلفی دارد که از جمله یکی از آن ها اتصال موقت و دائم است.

برای آشنایی بیشتر با عملیات پرچ کاری، مزایا و محدودیت های آن تا آخر مقاله با آهن ملل همراه باشید.

پرچ چیست؟

پرچ ها نوعی اتصال دهنده هستند که برای بست ورق ها، لوله ها و غیره استفاده می شوند. این پرچ ها قادر به تحمل بارهای برشی، بارهای کششی را نیز تحمل می کنند. جنس این قطعه معمولا از فولاد کم کربن، آلومینیوم، مس ساخته می شود.

از پرچ در مواقعی که نیاز به جداسازی قطعات نیز استفاده می کننند زیرا بر خلاف پیچ و مهره نمی توان آن ها را به راحتی از یکدیگر جدا کرد.

نحوه عملیات پرچ کاری

پرچ کاری یا پهن‌ کردن سر میخ یک فرآیند رایج است که احتمالا از نحوه انجام آن آگاهی دارید، اما بهتر است به توضیح مختصری درباره این عمل بپردازیم.

ابتدا، سوراخ هایی در محل یا قسمت های مورد نظر، ایجاد می شوند. سوراخ پرچ حدود 1.5 میلی متر بزرگتر از قطر پرچ است.

پس از قرار دادن پرچ در محل مورد نظر، با کوبیدن یا شکستن پرچ، دم آن (ساقه) تغییر شکل می دهد که باعث پهن شدن پرچ شده و معمولا ساقه آن به اندازه یک و نیم برابر قطر اصلی منبسط می شود.

کاربردهای پرچ کاری

عملیات پرچ کاری در اتصال ورق های فلزی نورد شده، اتصالات آلومینیومی در هواپیما، در ساخت بدنه اتوبوس و واگن برقی، ساخت پل فلزی، جرثقیل، دیگ بخار و مخازن تحت فشار و غیره کاربرد دارد.

مزایای پرچ کاری

پرچ کاری مزیت هایی نسبت به دیگر روش های اتصال دارد. در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

1 – پرچ کاری مقرون به صرفه است.

2- از آن در اتصال فلزات آهنی و غیر آهنی مانند آلومینیوم و آلیاژهای مس و در اتصال مواد غیر فلزی مانند چوب، پلاستیک، ورق آزبست و غیره استفاده می شود.

3- یکی از مزایای اصلی پرچ این است که برای اتصال مواد غیر مشابه کاربرد دارد. مثلا اتصال صفحه آلومینیوم و صفحه مس.

معایب پرچ کاری

برخی از معایب فرآیند پرچ کاری عبارت است از:

شکست برشی

خرد شدن صفحات

پاره شدن صفحه در حاشیه

محدودیت های پرچ کاری

عملیات پرچ کاری محدودیت هایی را به همراه دارد. به موارد زیر توجه کنید.

  • زمان پرچ کاری نسبت به جوشکاری بیشتر است زیرا نیاز به عملیات اضافی مانند مشخص کردن سوراخ ها است.
  • هزینه پرچ کاری بالا است.
  • سوراخ ها ممکن است سطح مقطع صفحه را تضعیف کنند.

جنس ابزار پرچ

جنس پرچ ها باید سخت و شکل پذیر باشد. آن ها معمولا از فولاد کم کربن یا فولاد نیکل، برنج، آلومینیوم یا مس ساخته می شوند، اما هنگامی که استحکام اهمیت داشته باشد، از پرچ های فولادی استفاده می شود.


قیمت روز ورق آهنی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


پرچ کور چیست؟

از این پرچ زمانی استفاده می شود که به قسمت پشتی قطعات مورد نظر دسترسی نداریم و برای اتصال مواد سخت مانند ورق های فلزی و اشیاء فلزی استفاده می شود. به عنوان مثال، هنگام نصب گلگیر ماشین یا ناودان در ساختمان ها کاربرد دارد.

فاصله سوراخ های پرچ

معمولا برای سوراخ کاری درزهای طولی از نوار باریک فلزی استفاده می شود. این نوار دارای سوراخ هایی با اندازه یکسان است که با قرار دادن بر روی ورق ها، سوراخ های مورد نظر علامت گذاری می شوند.

حداقل فاصله بین پرچ ها باید سه برابر قطر پرچ باشند و تقریبا حداکثر فاصله بین آن ها هرگز نباید باعث کمانش ورق بین آن ها شود.

روش فاصله گذاری سوراخ های پرچ برای درزهای طولی با نحوه فاصله گذاری سوراخ های پرچ برای درزهای متقابل متفاوت است.

جمع بندی

پرچ کاری نوعی عملیات اتصال ورق ها، لوله ها و غیره است و از جنس فلزات نیکل آلومینیوم، مس و غیره تولید می شود.

همانطور که در این مقاله گفته شد، از عملیات پرچ کاری در مواردی که نیاز به جداسازی قطعات وجود ندارد، استفاده می شود که همچنین این عملیات دارای دیگر ویژگی ها و محدودیت هایی است که در بالا به صورت مفصل شرح داده شد.


source: پرچ کاری چیست؟ مزایا و محدودیت های آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 27 شهريور 1400برچسب:پرچ کاری, مزایای پرچ کاری, معایب پرچ کاری, کاربردهای پرچ کاری, آهن ملل اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

شمش فولادی در اصل قطعه ای است که از متریال خالص فولاد  تشکیل شده است که با استفاده از فرآیند ریخته گری تولید می شود و برای قرار گرفتن در خط تولید دیگر محصولات استفاده می گردد. از این رو شمش یک محصول میانی در صنعت فولاد در نظر گرفته می شود. بنابراین می توان گفت که شمش فولادی اولین محصول قابل حمل فولاد می باشد. شمش فولادی در صنعت، بر اساس شکل سطح مقطع و ابعاد آن، در سه دسته کلی قرار می‌گیرد که عبارت است از: بیلت یا شمشال، بلوم یا شمشه و اسلب یا تختال. هرکدام از این انواع شمش، کاربرد های متفاوتی دارند. بیلت و بلوم عمدتا برای تولید میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی فابریک و غیره کاربرد دارند. از اسلب نیز به عنوان ماده اولیه برای تولید انواع ورق فولادی، انواع لوله‌ های درزدار، نبشی و ناودانی پرسی استفاده می‌شود. حال باید دید معتبر ترین تولیدکنندگان شمش فولادی در ایران کدامند. در ادامه به معرفی معتبرترین تولیدکنندگان شمش فولادی در ایران می پردازیم پس با ما همراه باشید.


قیمت روز شمش فولادی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


 

کارخانه های تولیدکننده شمش فولادی در ایران

کشورمان ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی رتبه یازدهم از بزرگ ترین تولیدکنندگان فولاد در دنیا را به خود اختصاص داد. خوشبختانه ایران نه تنها در تولید شمش فولادی داخلی موفق بوده است بلکه برخی از تولیدکنندگان شمش فولادی مانند فولاد خوزستان، شمش تولیدی خود را به خارج از ایران نیز صادر می‌کند. معتبر ترین کارخانه های تولید شمش فولادی در ایران عبارتند از:

  • کارخانه فولاد مبارکه اصفهان
  • ذوب آهن اصفهان
  • فولاد خوزستان
  • صبا فولاد خلیج فارس
  • فولاد هرمزگان
  • ذوب آهن پاسارگاد

 در بین اسامی معتبرترین تولیدکنندگان شمش فولادی در ایران باید گفت مجتمع فولاد خوزستان و کارخانه فولاد مبارکه بیش ترین تولید شمش فولادی را به خود اختصاص داده اند.


source: برترین تولیدکنندگان شمش فولادی در ایران

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 شهريور 1400برچسب:تولیدکننده شمش فولادی, آهن ملل اصفهان, فولاد خوزستان, شمشال, بلوم, اسلب, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

همانطور که می دانید مقاومت کششی میلگرد و استحکام اتصال کششی بین میلگرد و بتن از خواص بسیار مهم میلگرد است. برای بررسی کیفیت استاندارد میلگردها لازم است که آزمایش هایی صورت بگیرد تا از کیفیت آن ها اطمینان حاصل شود. در ادامه به توضیح و بررسی تست میلگرد می پردازیم. با آهن ملل همراه باشید.

تست میلگرد

همانطور که در ابتدا گفته شد، برای بررسی کیفیت میلگرد لازم است آزمایش هایی بر آن انجام شود. این آزمایش ها به منظور تعیین مقاومت کششی تسلیم، کششی نهایی و تنش گسیختگی انجام می شود.

چراکه شناخت کیفیت متریال بدون انجام آزمایش های مختلف غیر ممکن به نظر می رسد. از این رو با کمک آیین نامه ها آزمون هایی بر روی میلگردهای مورد نظر انجام می شود.

بعضی از مهندسان معتقدند که این آزمایش ها به میلگردها آسیب می رسانند زیرا آزمایش ها تا نقطه گسیختگی بر آرماتورها انجام می شود، به همین دلیل به آن ها آزمایش های مخرب نیز گفته می شود.

آزمایش مکانیکی برای میلگرد می تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول آزمایش های زیر انجام می شود:

  • خمش
  • خستگی
  • کشش

آزمون خمش میلگرد

آزمون خمش برای تعیین قابلیت خمش میلگردهای در بتن استفاده می شود. در طول تست خمش، آرماتور در زاویه از پیش تعیین شده (معمولاً 90 درجه) خم می شود.

این آزمایش در صورتی موفقیت آمیز است که نمونه هیچ شکستگی یا ترکی نداشته باشد و قبل از انجام آزمایش ارزیابی بصری شود.

آزمون خستگی میلگرد

طبق استاندارد، فولاد تقویت کننده بتن باید دارای استحکام یا دوام خستگی مشخصی باشد. از این آزمایش برای میلگردهایی که در بتن قرار گرفته و خم شده اند استفاده می شود.

در آزمایش های خستگی، معمولا حد تحمل آهن و فولاد 10000000 سیکل (دور) است، ولی برای آلیاژهای سبک غیرآهنی این مقدار ممکن است پانصد میلیون دور باشد.

چند آزمایش که برای بررسی خستگی میلگردها انجام می شود که از جمله به آزمایش میله چرخان، آزمایش با میله ارتعاشی و آزمایش خستگی تحت کشش فشار می توان اشاره کرد.

تست کشش میلگرد

همانطور که می دانید مقاومت کششی در سازه های بتنی بر عهده میلگردهای قرار گرفته در آن است که و به همین دلیل جهت اطمینان از عملکرد صحیح سازه بر روی میلگردها نیز تست کشش انجام می گیرد. تست کشش میلگرد با استفاده از دستگاه های مخصوص آزمایشگاهی صورت می گیرد.

با وارد کردن نیروی کششی، جسم دچار تغییر شکل الاستیک یا برگشت‌پذیر می‌شود و این تا نقطه تسلیم ادامه دارد تا جسم دچار تغییر شکل پلاستیک یا برگشت نا‌پذیر شده و در نقطه مقاومت نهایی، حداکثر میزان تنش را تحمل می‌کند، بعد از آن گلویی شدن آغاز می‌شود و ماده در تنش گسیختگی می‌شکند.

نحوه آزمایش کشش میلگرد

دستگاه های تست میلگرد دارای دو فک ثابت و متغیر است. با قرار دادن میلگرد بین فک متحرک و ثابت، فک متحرک شروع به انجام عملیات می کند و میزان کشش و نیرو محاسبه می شود. نیرویی که میلگرد را دچار کشش می‌کند، به عنوان حداقل نیروی کشش در نظر گرفته می‌شود.


قیمت لحظه ای میلگرد را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


معرفی دستگاه‌های تست کشش میلگرد

برای آزمایش کیفیت میلگرد های و مشخص کردن خصوصیات آن از دستگاه هایی استفاده می شود که در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • دستگاه های مدل یونیورسال الکترومکانیکی سری 300

دستگاه های تست الکترومکانیکی یونیورسال دو ستونی سری 300 ، بهترین انتخاب برای انجام برنامه های کششی استاتیک و فشرده سازی هستند که به نیروی بیشتر، سرعت بالاتر و افزایش فضای آزمایش بیشتر از سری 100 یا 200 نیاز دارند. این دستگاه برای میلگردهای نمره 2 تا 6 مناسب است.

این مدل ها با ظرفیت بار بین 5 کیلو نیوتن تا 500 کیلو نیوتن (1125 کیلو پوند و 110 کیلوگرم) در دسترس هستند.

  • دستگاه های مدل یونیورسال هیدرولیک سری 600

دستگاه های تست سرو هیدرولیک سری 600 ، برای عملیات کشش، فشرده سازی، خمش و برش استفاده می شوند. این ماشین های تست توانایی ظرفیت نیروی بین 300  KNتا 2 MN را دارد و بسیار مقرون به صرفه است. از این دستگاه برای همه مقاطع میلگردها تا نمره 14 استفاده می شود.

این ماشین های آزمایشی با طراحی گیره هیدرولیک جلو باز برای افزایش ایمنی طراحی شده اند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی تست میلگرد پرداختیم. تست خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی آرماتورها از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه باعث شناخت کیفیت آن ها می شود.

با توجه به استانداردهایی که در آیین نامه وجود دارد، با دستگاه های مخصوص، آزمایش های کشش، خمش و خستگی بر میلگردها انجام می شود.


source: تست میلگرد چیست؟ نحوه اجرا و اهمیت آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 23 شهريور 1400برچسب:تست میلگرد, قیمت لحظه ای میلگرد, آهن ملل , اصفهان, تست کشش میلگرد, آزمون خمش میلگرد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ورق روغنی که به ورق سرد نیز معروف است، توسط نورد سرد تولید می شود و پس از تولید به دلیل جلوگیری از زنگ زدگی روغن کاری می شود. خوب است بدانید در صنعت فولاد به ورق هایی که با نورد گرم تولید می شوند ورق سیاه و به ورق هایی که با نورد سرد تولید می شوند ورق روغنی گفته می شود. به دلیل ظاهر زیبا، این ورق عمدتا در کارهایی که نیاز به ظاهر زیبا دارند مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های روغنی در مصالح ساختمان، بدنه خودرو، لوازم خانگی و ساخت انواع پانل ها کاربرد دارند. از تولیدات فولادی مهم، ورق روغنی است. ورق روغنی در صنایع مختلف کاربرد دارد. از جمله کاربردهای ورق روغنی می توان به ساخت کشتی غول پیکر تا تولید قوطی نوشابه و غیره اشاره کرد. با توجه به این که تولید ورق روغنی مرسوله ای سخت دارند، در کشور کارخانه های زیادی در این امر فعالیت نمی کنند و تنها کارخانه های مشخصی در تولید ورق روغنی فعالیت دارند. برترین تولیدکنندگان ورق روغنی در ایران عبارت است از:

  • کارخانه فولاد مبارکه اصفهان
  • کارخانه فولاد غرب آسیا
  • کارخانه صنایع فولاد هفت الماس
  • کارخانه فولاد اکسین خوزستان

قیمت روز ورق روغنی را در سایت آهن ملل را مشاهده نمایید.


ورق ‌های روغنی از نظر ابعاد، وزن و ضخامت انواع مختلفی دارند که باید هنگام انتخاب محصول تمامی این موارد را در نظر داشت. کارخانه‌ های برتر تولید کننده ورق روغنی در ایران از جمله کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه فولاد غرب آسیا، کارخانه هفت الماس و کارخانه فولاد اکسین خوزستان هر کدام سهمی مشخصی از نیاز بازار ایران به ورق های روغنی را تامین می نمایند. با توجه به این موضوع که با وجود تولید ورق های روغنی در کشور، واردات این محصول از کشور های خارجی انجام می شود امیدواریم روزی به آن درجه از تولید ورق روغنی در کشور دست یابیم که علاوه بر تامین نیاز کل کشور ما نیز صادرات ورق های روغنی را به کشور های دیگر انجام دهیم.


source: تولیدکنندگان برتر ورق روغنی در ایران

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: دو شنبه 22 شهريور 1400برچسب:قیمت روز ورق روغنی, آهن ملل اصفهان, بهترین قیمت ورق, تولیدکننده برتر ورق, فولاد مبارکه اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

شمش ها قطعاتی مستطیل شکل هستند که طول هر شاخه آن ها حداکثر 2 متر می باشد، قالب گیری و شکل ظاهری شمش ها باعث سهولت در حمل و نقل آن هاست. شمش ها معمولا در کارگاه ‌های کوچک تولید می شوند. شمش ها به جز در موارد محدود، کاربرد مستقیم صنعتی ندارند.

شمش ها را بر اساس شکل مقطع و اندازه می توان به سه نوع تقسیم کرد:

  • بیلت
  • بلوم
  • اسلب

شمش بیلت  

بیلت یا شمشال، طول بیشتری نسبت به شمش دارد و سطحی دایره شکل یا مربعی با عرضی کمتر از 15 سانتی متر و سطح مقطع کوچک ‌تر از 230 سانتی متر مربع دارد. بیلت از طریق ریخته‌ گری مستقیم، اکستروژن و یا از طریق نورد شمش به دست می‌آید. از بیلت بیشتر برای تولید میلگرد و سیم استفاده می شود.


جهت استعلام لحظه ای قیمت شمش فولادی با کارشناسان فروش سایت آهن ملل در تماس باشید.


شمش بلوم

شمش بلوم یا شمشه در واقع همان بیلت است ولی با ابعاد بزرگ تر، با عرض بیش از 15 سانتی متر یا به عبارتی سطح مقطع بزرگ ‌تر از 230 سانتی متر مربع است به همین دلیل معمولا شمش بلوم و شمش بیلت در یک دسته قرار می گیرند. عمده مصارف شمش بلوم برای ساخت ریل، سپری، ناودانی، قوطی، تیرآهن و غیره می باشد.

تفاوت شمش بیلت و بلوم در چیست؟

تفاوت شمش بیلت و بلوم در تعریف آن هاست. بیلت و بلوم هر دو از انواع شمش های فولادی هستند و تنها در ابعاد و موارد کاربرد با هم تفاوت دارند.

چه عواملی در تعیین مقاومت شمش بیلت و شمش بلوم تاثیر گذار هستند؟ 

در پاسخ باید گفت استفاده از مواد خام مانند سنگ آهن یا آهن آلات ضایعاتی در مقاومت نهایی انواع شمش فولادی اعم از شمش بیلت و شمش بلوم تاثیر گذار است. هم چنین میزان کربن مورد استفاده در تولید انواع شمش نیز یکی از فاکتور های مهم در مقاومت آن ها می‌ باشد.


source: بیلت و بلوم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 شهريور 1400برچسب:شمش بلوم, شمش اسلب, شمش بیلت, آهن ملل اصفهان, قیمت آهن آلات, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 امروزه فولادهای ابزار در صنایع مختلف و نیز در زندگی روزمره افراد، نقش اساسی دارند. زیرا فولاد از ویژگی های سختی و مقاومتی مناسبی برخوردار است.

لازم به ذکر است که این سختی، وابسته به آلیاژ به کار رفته در فولاد می باشد و می توان با انجام عملیاتی این مقاومت را افزایش داد. در ادامه انواع فولاد ابزاری، عملیات و کاربردهای آن ها پرداخته شده است. تا آخر مقاله با آهن ملل همراه باشید.

فولاد ابزاری چیست؟

فولاد ابزار نوعی فولاد آلیاژی کربن است که برای ساخت محصولاتی مانند ابزارهای دستی یا قالب های ماشین مناسب است. سختی، مقاومت در برابر سایش و توانایی حفظ شکل در دماهای بالا از ویژگی های کلیدی این ماده است.

انواع فولادهای ابزار

انواع مختلف فولاد ابزار عبارت است از:

  • فولادهاي ابزار سرد كار
  • فولادهاي ابزار گرم كار
  • فولادهاي ابزار سخت شونده با آب
  • فولادهای ابزار مقاوم در برابر ضربه
  • فولادهاي ابزار تندبر
  • فولادهاي ابزار كم آلياژ
  • فولادهاي ابزار قالب

در ادامه به شرح هریک از این دسته ها می پردازیم:

  1. فولاد ابزار سردکاری

عملیات سردکاری فولاد ابزار شامل سه دسته به صورت زیر است:

  • فولاد ابزار سخت شونده در هوا (A)
  • فولاد ابزار سخت شدن روغن (O)
  • فولاد ابزار پرکروم و پرکربن (D)

هر یک از این موارد به صورت مختصر شرح داده ایم:

الف) فولاد ابزار سخت شونده در هوا ( درجه A )

فولاد ابزار درجه A  به علت کروم بالایی که دارند، در عملیات حرارتی و ماشینکاری، مقاومت بالاتری از خود نشان می دهند. علاوه بر این، آن ها دوام بالایی در برابر سایش و چقرمگی دارند.


قیمت آهن آلات به صورت روزانه در سایت آهن ملل به روز رسانی می شود. 


کاربردهای فولاد ابزار سخت شونده در هوا عبارت است از:

  • ابزار کله زنی
  • دریچه بندی
  • قالب های سکه زنی

ب) فولاد ابزار سخت شونده در روغن ( گروه O )

این فولاد از مقاومت خوبی در برابر سایش و چقرمگی برخوردار است و برای ساخت طیف وسیعی از محصولات مناسب می باشد.

کاربردهای فولاد ابزار سخت شونده در روغن عبارت است:

  • ساخت حدیده
  • دستگاه های برش زنی
  • قالب ریزی سرد

ج) فولاد ابزار پرکروم و پرکربن (D)

این گروه در برابر عملیات ماشینکاری و سخت کاری، تغییراتی از خود نشان نمی دهند. علاوه بر این، مانند دیگر عملیات سختکاری، از دوام خوبی در برابر خوردگی و اکسیداسیون برخوردار است.

کاربردهای گروه D عبارت است از:

  • دستگاه برش زنی کاغذ
  • قالب زنی سرد کاری مثل قالی های سکه زنی
  • ابزار برجسته سازی، حدیده کاری سرد

 

  1. فولاد ابزار گرم کار، حاوی کروم (H)

این گروه H برای قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دمای بالا قدرت و سختی زیادی دارد و ویژگی های خود را هنگام کار در دماهای بالا برای مدت طولانی حفظ می کنند. این امر با داشتن مقدار کربن کم ، اما محتوای زیاد سایر عناصر آلیاژی به دست می آید.

از کاربردهای این گروه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قالب ریزی داغ
  • ابزار برشی داغ
  • ابزار ریخته گری
  • اکستروژن داغ
  1. فولاد ابزار سخت شونده در آب (درجه W)

این گروه شامل فولادهای با کربن و سختی بالا است و به علت هزینه پایین، بیشترین استفاده را در بین فولادهای ابزار داشته باشد.

کاربردهای فولاد سخت شونده در آب عبارت است از:

  • کارد و چنگال
  • برش و چاقو
  • برجسته کاری
  • مته ها

 

  1. فولاد ابزار مقاوم در برابر ضربه و شوک (s)

فولاد ضد شوک و ضربه، بر خلاف دیگر گروه های سختکاری، از میزان کربن کمتری برخودار است که موجب مقاومت پایین در برابر سایش می شود. اما به علت چقرمگی زیاد در برابر ضربه دوام بالایی دارد.

  1. فولاد ابزار تندبر (ابزار خشکه هوایی)

این فولاد دارای عناصر آلیاژی نظیر تنگستن و وانادیوم هستند که وجود این عناصر باعث شده که فولاد تندبر در مقایسه با فولادهای کربنی مقاومت خوبی در برابر سایش داشته باشند.

فولاد خشکه هوایی در مقایسه با ابزارهای قدیمی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که فولادهای این گروه، بدون از دست دادن فرم یا سختی، می‌توانند دوام خوبی در دمای بالاتر داشته باشند. ابزار تندبر به علت کروم و کربن بالا شباهت زیادی به فولاد ابزار سردکار گروه D و Wدارد.

  1. فولاد ابزار قالب

این ابزار به علت پایین بودن میزان کربن، در برابر سایش مقاومت کمی دارند اما با انجام عملیات حرارتی، نیکل و کروم این مقاومت را افزایش می دهند. این ابزار برای ساخت قالب های فشاری، قالب های تزریقی و غیره مناسب هستند.

  1. فولاد ابزار کم آلیاژ (کربنی)

وجود عنصر کربن در فولاد ابزار کم آلیاژ نقش اساسی در کاربردهای آن دارد. هرچه قدر مقدار کربن بیشتر باشد سختی فولاد نیز افزایش می یابد و هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. لازم به ذکر است  این فولاد، تا دمای 1000 درجه سانتی گراد را تحمل می کند.

جمع بندی

فولاد ابزاری از آلیاژهایی از جمله کربن تشکیل شده است. این فولادها دارای سختی نسبتا بالایی در برابر تغییر شکل چقرمگی زیاد در برابر ترک خوردگی، مقاومت در برابر سایش و غیره هستند. همانطور که در این مطلب گفته شد، فولاد ابزاری انواع مختلفی با کاربردهای متفاوتی دارد که به طور فراوان در زندگی روزمره و صنایع استفاده می شود.


source: فولاد ابزاری چیست؟ خصوصیات و کاربردهای آن 

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 16 شهريور 1400برچسب:فولاد ابزاری, فولاد ابزار سخت شونده, انواع فولاد ابزار, آهن ملل, اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

همانطور که می دانید امروزه در سازه های بتنی میلگردهای متنوعی به کار می روند. گاهی لازم است در قسمتی از سازه، عملیات برش کاری و حفاری انجام شود. بسیاری از پیمانکاران برای صرفه جویی در وقت، از اسکن کامل بتن، قبل از عملیات غافل می شوند.

با این حال، این کار می تواند عواقب خطرناک و هزینه بری به همراه داشته باشد. به همین منظور، با استفاده از دستگاه هایی آرماتورهای به کار برده شده در بتن را تشخیص می دهند.

برای اطلاع بیشتر در مورد اهمیت این موضوع و شناخت دستگاه های موجود که در جهت شناسایی میلگرد در بتن استفاده می شوند، تا آخر با آهن ملل همراه باشید.

اهمیت شناسایی آرماتور در بتن

مکان دقیق و شناسایی میلگردهای تعبیه شده، گامی اولیه در ارزیابی سازه ها یا روسازی های بتنی مسلح است. به همین ترتیب، اگر حفاری و برش برای نصب تاسیسات و نمونه گیری، جهت تعیین مقاومت بتن مورد نیاز است، اطلاع از مکان آرماتورها از آسیب به یکپارچگی سازه جلوگیری می کند.

شایع ترین پیامد برخورد میلگرد در حین برش و حفاری آسیب به تجهیزات است. این اتفاق بسیار هزینه بر است. همچنین با توجه به سرعت تجهیزات، حتی کوچکترین اشتباه می تواند فلز داغ را به هر جهت پرتاب کند و منجر به آسیب احتمالی شود.


قیمت روز میلگرد اصفهان را در سایت آهن ملل اصفهان به صورت لحظه ای مشاهده نمایید.


روش تشخیص میلگرد در بتن (اسکن میلگرد در بتن)

پیش از این، روش اصلی اسکنر بتن، استفاده از اشعه ایکس بود . اما این دستگاه ها بسیار دست و پا گیر هستند و کاربردهای آن ها محدود است.

در حال حاضر، اکثر پیمانکاران از GPR استفاده می کنند. این روش سریع و کارآمد است و می تواند میلگرد را به دقت تشخیص داده و نقشه برداری کند. در ادامه به شرح مختصر هر یک از دستگاه های موجود اشاره خواهیم کرد.

 

دستگاه GPR

دستگاه GPR، با استفاده از امواج رادیویی، به طور دقیق میلگردهای قرار گرفته تا 2 فوت (610 میلی متر) زیر سطح را اندازه می گیرد. همچنین نمای کاملی از حفره ها، محفظه ها، لایه لایه شدن و غیره را مشخص می کند.

میلگرد یاب (Rebar Detector)

این دستگاه به کاربر اجازه می دهد تا موقعیت میلگرد را در زیر سطح بتن تا حداکثر عمق 180 میلی متر مشاهده کند. همچنین می تواند قطر میلگرد مشخص شده را تخمین بزند. با این روش، مکان یابی، به یک فرآیند ساده و کارآمد تبدیل می شود.

آرماتوریاب از فناوری مشابهی استفاده می کند، اما نسبت به دیگر دستگاه ها، مقرون به صرفه تر، جمع و جورتر و ساده تر است.

Cover Meters

استفاده از این دستگاه مانند دیگر محصولات، روشی غیر مخرب برای تشخیص انواع استاندارد میلگرد است. این دستگاه، مکان، قطر و عمق آرماتورها را به دقت اندازه گیری می کند. این روش تحت تأثیر مواد غیر رسانا مانند بتن، چوب، پلاستیک، آجر،رطوبت و حفره های موجود در بتن نیستند.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، شناسایی میلگرد در بتن مسلح از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که از خطرات و آسیب های احتمالی جلوگیری می کند. این عملیات به وسیله دستگاه هایی مانند GPR انجام می شود و دقت بالایی در شناسایی، مکان، عمق و قطر میلگردها دارد.


source: شناسایی میلگرد در بتن و اهمیت آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: یک شنبه 14 شهريور 1400برچسب:شناسایی میلگرد, آهن ملل اصفهان, میلگرد یاب, دستگاه GPR, اسکن میلگرد در بتن, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

امروزه مواد زیادی موجود هستند که جایگزین میلگرد فولادی شده اند و دارای خواص مکانیکی عالی هستند. بتن الیافی با مشکلات بتن مسلح مانند خوردگی روبرو نمی شود. الیافی که در بتن استفاده می شوند، دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند.

در ادامه به معرفی، ویژگی ها و کاربردهای آن پرداخته شده است. تا آخر مقاله با آهن ملل همراه باشید.

بتن الیافی چیست؟

الیاف یک مواد ایده آل برای استفاده در بتن و ملات ها هستند. الیاف بتن باعث کاهش انقباض ترک و افزایش مقاومت در برابر آتش می شود. از دیگر مزایای آن کاهش یا حذف فولاد تقویت کننده و افزایش دوام بتن می باشد.

امروزه کاربردهای بتن الیافی گسترش یافته و مواد الیاف جدید به طور فزاینده ای قادر به جایگزینی الیاف سنتی مانند فولاد و شیشه هستند.

انواع مختلف الیاف به کار برده شده در بتن

چهار طبقه بندی برای بتن الیافی عبارت است از:

نوع I - بتن تقویت شده با الیاف فولادی یا شاتکریت (ASTM A820)

نوع II - بتن تقویت شده با الیاف شیشه یا شاتکریت (ASTM C1666)

نوع III - بتن تقویت شده با الیاف مصنوعی یا شاتکریت (ASTM D7508)

نوع IV - بتن مسلح با الیاف طبیعی یا شاتکریت (ASTM D7357)

الیاف فولادی

الیاف فولادی، تقویت کننده فلزی است. مقدار مشخصی از الیاف فولادی در بتن می تواند، تغییرات کیفی در ویژگی فیزیکی بتن ایجاد کند. از جمله: مقاومت در برابر ترک خوردگی، ضربه، خستگی و خم شدن، استحکام، دوام و موارد دیگر را بسیار افزایش دهد. SFRC برای بهبود رفتار در بلند مدت، افزایش استحکام و مقاومت در سازه هایی مانند کفپوش، پیش ساخته، پل ها، تونل، روسازی سنگین و معدن استفاده می شود.


قیمت لحظه ای میلگرد را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


بتن مسلح با الیاف شیشه

بتن الیاف شیشه، از الیاف شیشه ای بسیار ظریف تشکیل شده است. الیاف شیشه دارای خواص مکانیکی تقریبا مشابه با کربن و پلیمرها دارد. اگرچه به اندازه فیبر کربن سفت نیست، اما هنگام استفاده در کامپوزیت ها بسیار ارزان تر و شکننده تر است.

الیاف مصنوعی

این الیاف به دو دسته میکرو و ماکرو دسته بندی می شوند. که به صورت مختصر تشریح شده است:

الیاف میکرو مصنوعی

میکرو الیاف دارای قطری کمتر از 0.3 میلی متر هستند. میکرو الیاف فیبریلاسیون هم نامیده می شود. از ویژگی این الیاف، می توان به کنترل و محافظت در برابر ضربه و جلوگیری از آسیب مواد منفجره در حین آتش سوزی اشاره کرد.

الیاف مصنوعی ماکرو

الیاف مصنوعی ماکرو، ترکیبی از پلیمرهاست. در ابتدا، آن ها به عنوان یک جایگزین بالقوه برای الیاف فولادی در بتن شناخته شدند، اما تحقیقات و توسعه روزافزون نشان می دهد که آن ها در طراحی و ساخت اسلب ها هم مناسب هستند.

همچنین از آن ها در سازه های دریایی و ساحلی استفاده می شود چرا که از مشکلات رنگ آمیزی و ریزش ناشی از خوردگی فولاد محفوظ است.

الیاف پلی پروپیلن به گروه پلی الفین ها تعلق دارد و تا حدی کریستالی و غیر قطبی است. خواص این الیاف مشابه پلی اتیلن است، اما در برابر حرارت، اسیدها، قلیاها و حلال های آلی بسیار سخت تر و مقاوم تر است.

الیاف طبیعی

الیاف طبیعی را می توان مستقیما از منبع حیوانی، گیاهی یا معدنی تهیه کرد. طبیعت سرشار از مواد فیبری، به ویژه انواع سلولزی مانند پنبه، چو، غلات و کاه است.

استفاده از الیاف طبیعی در ساخت بتن توصیه می شود، زیرا چندین نوع از این الیاف موجود و فراوان است. ایده استفاده از چنین الیافی برای افزایش استحکام و دوام مواد شکننده چیز جدیدی نیست. به عنوان مثال، کاه و موی اسب برای ساخت آجر و گچ استفاده می شود. الیاف طبیعی برای تقویت بتن مناسب و در کشورهای در حال توسعه به راحتی در دسترس هستند. همانطور که گفته شد، الیاف سلولز نوعی از الیاف طبیعی است که در زیر توضیح داده شده است:

جمع بندی

بتن الیافی نوعی نوآوری جدیدی در صنعت ساختمان است که برای تقویت بتن، بجای استفاده از میلگردهای فولادی از الیاف گوناگونی استفاده می کنند. همانطور که گفته شد، این الیاف ویژگی های منحصر به فردی را به بتن می بخشد، اما از هزینه بالاتری نسبت به بتن معمولی برخوردار است. با شناخت بیشتر بتن الیافی می توان امید داشت که در صنعت ساختمان رشد سریعی داشته باشد.


SOURCE: بتن الیافی چیست؟ انواع الیاف، کاربردها و مزایای آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 شهريور 1400برچسب:الیاف بتنی, کاربرد الیاف بتنی, آهن ملل , اصفهان, قیمت لحظه ای میلگرد, میلگرد فولادی, بتن الیافی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ورق آهن آجدار، دارای برجستگی هایی با اشکال مختلف است. برای کاهش اصطکاک این برجستگی ها قرار داده شده است. 

این نوع ورق به دلیل حفره هایی که در سطح دارد، مصرف زیادی در صنعت دارد. ورق آجدار اکثرا در سطوح شیب دار و نزدیک پرتگاه جهت لیز خودن افراد و یا اشیا استفاده می شود.

انواع ورق آجدار

ورق آجدار در جنس های آهنی، استیل، گالوانیزه و آلومینیم در بازار موجود می باشد. این نوع ورق در صنعت با نام های متفاوت مانند ورق شطرنجی، ورق کف سازی و ورق برجسته شناخته می شود.

جوشکاری این نوع از ورق ها به گونه ای است که در مصارف صنعتی و غیر صنعتی کاربرد زیادی دارد و می توان گفت که یکی از محصولات مهم در سبد تولیدی کارخانجات می باشد.


بهترین قیمت ورق را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید. 


این ورق ها یکی از محصولات مهم در سبد تولیدی کارخانجات می باشد. همان طور که ذکر شد این ورق بیشتر برای سطوح شیب دار و یا نزدیک پرتگاه که احتمال سر خوردن افراد وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. سقف های شیروانی نمونه ای از کاربرد ورق آجدار می باشد.

مصرف این نوع ورق در کشور حدود 100000 تا 150000 تن در سال می باشد. فولاد مبارکه یکی از تامین کننده های عمده این محصول است ولی ورق آجدار چین و روس نیز در کشور وارد می گردد.

وجود این محصول در میان تولیدات کارخانجات ورق فولادی علاوه بر افزایش ضریب امنیت آن شرکت، سبب ورود آن به بازارهای خارجی و داخلی می گردد. با ورود ورق آجدار فولاد مبارکه به بازار کشور، قیمت ورق آجدار در بازار داخلی کاهش یافت و سبب کاهش خروج ارز از کشور و امکان صادرات آن به کشورهای خارجی گردید. در حال حاضر نوع گل بادامی بیشترین استفاده را در بازار آهن آلات دارد.


source: مزایای استفاده از ورق آجدار در صنعت

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 23 مرداد 1400برچسب:ورق آجدار, بهترین قیمت ورق, آهن ملل , اصفهان, قیمت ورق آجدار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

برای انتخاب اسکلت بتنی و فولادی در ابتدا باید بدانیم که به چه نوع سازه ای نیاز داریم، چه ویژگی هایی برای سازه مورد نظر، برای ما مهم است و همچنین شرایط آب و هوایی، منطقه ای، اقتصادی و.... به این تصمیم گیری بسیار کمک می کند.

نکته اولی که باید بدانیم این است که ویژگی های اسکلت بتنی و فولادی را درک کنیم و بر حسب نیاز بهترین انتخاب را داشته باشیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

اسکلت بتنی

به سازه ای که از بتن و بتن آرمه تشکیل شده، اسکلت بتنی می گویند. بتن به دلیل ویژگی که دارد قابل احتراق نیست و به دلیل وزن زیاد آن در مقابل آب و باد از مقاومت بسیاری برخوردار است. بتن از نظر اقتصادی به صرفه است، چرا که هزینه نگهداری آن بسیار ناچیز است.

از معایب بتن می توان به این نکته اشاره کرد که وزن زیاد آن باعث شده، در ساخت سازه های مرتفع نامناسب باشد.

اسکلت فولادی

به سازه ای که از مصالح فولادی تشکیل شده باشد، اسکلت فولادی می گویند. فولاد به کار برده شده در اسکلت فولادی از مزایا و معایب بسیاری برخوردار است، که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

به دلیل ویژگی ذاتی فولاد آن را می توان به هر شکلی حالت داد. ویژگی اصلی فولاد این است که دچار ترک خوردگی و خزش نمی شود، برای همین از این نوع سیستم برای ساخت سوله های بزرگ، برج ها و آسمان خراش ها استفاده می شود.

جمع بندی

در این مقاله شما با مزایا و معایب اسکلت بتنی و فولادی آشنا شدید، نمی توان به طور قطع گفت که کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد. انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به شرایط خاصی دارد که با مطالعه بیشتر می توان بهترین تصمیم را گرفت.


source: مقایسه اسکلت بتنی و فولادی

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 19 مرداد 1400برچسب:اسکلت فولادی, اسکلت بتنی, آهن ملل, اصفهان, سازه فولادی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

از عواملی که مقاومت فلزات را تحت تاثیر می گذارد، رطوبت است. در صورتی که برای محصولات فولادی از یک پوشش مناسب استفاده شود، زمان طولانی از زنگ زدگی جلوگیری می کند.

از بین ورق های فولادی، ورق گالوانیزه به دلیل داشتن پوشش خاصی که دارد، دچار زنگ زدگی نمی شود.

آبکاری ورق گالوانیزه و یا فرآیند گالوانیزاسیون

استفاده از پوشش گالوانیزه، از روش های جلوگیری از خوردگی فلزات می باشد. ورق گالوانیزه توسط فلزی به نام روی پوشش داده می شود. اگر این پوشش روی دچار آسیب دیدگی شود، این ورق زنگ نخواهد زد.

برای گالوانیزه کردن ورق آهن، یک محافظ یکنواخت بر روی ورق آهن پوشش داده  می شود. این عملیات باعث پوشش سطح یکنواخت می شود.

  • روش گالوانیزه گرم و یا حرارتی

روش گالوانیزاسیون و یا روش غوطه وری گرم، به صورتی است که آهن یا فولاد در مخزنی از مذاب فلز غوطه ور می شود. در این فرآیند فولاد و روی به سختی به یکدیگر چسبانده می شوند و یک پوشش روی ورق ایجاد می شود. این روش از شیوه های پرکاربرد در برابر زنگ زدگی می باشد.

  • روش الکتروگالوانیزه و یا الکتروپلات

در این روش گالوانیزه کردن فولاد، به وسیله اعمال محلول فلز سولفات روی یا سیانید بر ورق ها و نوارهای فولادی تولید می شود.

مشخصات فولاد گالوانیزه

  • مانع رسیدن مواد خورنده به فولاد
  • عمر طولانی بدون تعمیر و نگهداری
  • فولاد گالوانیزه جایگزین مناسبی برای فولاد ضد زنگ است.
  • با وجود خراشیده شدن محافظ فولاد، باز هم زنگ نمی زند.

قیمت روز ورق گالوانیزه در سایت آهن ملل به صورت روزانه و لحظه ای بروزرسانی می شود.


مزیت استفاده از ورق گالوانیزه

از مزیت های ورق گالوانیزه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طول عمر طولانی
  • هزینه کمتر
  • بازرسی آسان
  • سختی پوششی بالا
  • سادگی در تمیز کردن
  • صرفه‌جویی در منابع
  • تطبیق‌پذیری و قابلیت اطمینان بالا

عمر مفید ورق گالوانیزه

عمر مفید ورق گالوانیزه بین 20 تا 30 سال می باشد.

قیمت انواع ورق فولادی

قیمت ورق به عوامل متفاوتی وابسته می باشد. همچنین قیمت ورق هر کارخانه با کارخانه دیگر متفاوت می باشد. برای استعلام قیمت ورق و خرید آن، از طریق تماس با شماره 03135020 می توانید با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.


source: ورق گالوانیزه و محبوبیت ویژه آن در صنایع مختلف

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 16 مرداد 1400برچسب:بهترین قیمت ورق, ورق گالوانیزه, آهن ملل , اصفهان, قیمت ورق گالوانیزه, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

میلگردها در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود می باشند. به طور کلی از میلگردها برای تقویت و افزایش مقاومت سقف های تیرچه بلوک استفاده می‌شود. 

میلگرد ممان منفی چیست؟

فرض طراح در سقف‌های تیرچه بلوک بر این است که دهانه تیرچه ها ساده بوده و مقدار لنگر آن‌ها در تکیه گاه صفر می‌باشد. ولی دال بتنی سقفی یکپارچه است و مقداری لنگر منفی در دال به وجود می‌آید که برای تحمل آن از میلگرد ممان منفی استفاده می‌شود.


قیمت لحظه ای میلگرد در سایت آهن ملل به صورت روزانه بروزرسانی می شود.


میلگرد ادکا چیست؟

واژه اتکا در زبان روسی به معنای اردک و مرغابی است. علت نامگذاری این میلگرد به علت شباهت این سازه فلزی به گردن اردک می‌باشد که یکی از پرکاربردترین آرماتورهای به کار رفته در سقف‌های تیرچه بلوک به شمار می‌روند.

تفاوت میان میلگرد ادکا و میلگرد ممان منفی

دو میلگرد اتکا و ممان منفی از نظر ظاهری با هم متفاوت می باشند. میلگرد ادکا وظیفه تامین ظرفیت برش در انتهای تیرچه ها و میلگرد ممان منفی وظیفه تامین ظرفیت خمشی منفی را برعهده دارد.

از دیگر وظایف این میلگرد می توان به ترک برنداشتن سقف از محل تیرهای حمال، کاهش بار وارده به میلگردهای کششی اصلی، عدم فروپاشی کامل سقف در هنگام گسیختگی و کاهش خیز سقف همچنین کم شدن دامنه ارتعاش اشاره کرد. قابل توجه است که نحوه صحیح اجراغی میلگرد ممان منفی بیشتر از میلگرد اتکا است.


source: تفاوت میان میلگرد ممان منفی و اتکا

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: پنج شنبه 14 مرداد 1400برچسب:میلگرد ادکا, میلگرد ممان منفی, میلگرد اوتکا, میلگرد اتکا, قیمت لحظه ای میلگرد, آهن ملل, اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

قوطی یک مقطع فلزی برای تحمل بار سازه و ساختمان میباشد. این مقطع فولادی از بروز حوادث و ایجاد خسارات در برابر باد، زمین لرزه و غیره جلوگیری می‌کند. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد قوطی‌ها، استفاده در ستون‌های یک ساختمان است. همان طور که میدانید ستون‌ها، عضو مهم ساختمان هستند، نصب این ستون‌ها به صورت عمودی می‌باشد تا بتواند بار طبقات را به فونداسیون و سپس به زمین منتقل کند. 

قوطی چیست و چه کاربردی دارد؟

قوطی یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی و صنایع مختلف دیگر مانند صنایع پزشکی، نیروگاهی، اتومبیل سازی و غیره است. که برای تحمل بار سازه کاربرد دارد. این مقطع فولادی به شکل یک استوانه‌ تو خالی مستطیل یا مربع می‌باشد. قوطی معمولاً از جنس فولاد است. قوطی‌ ها کیفیت و تحمل بار بسیار بالایی دارد و سطح آن یکپارچه و جوش پذیر است.

 

انواع قوطی پروفیل برای تحمل بار وارد شده بر سازه

قوطی‌ های متعددی با شکل‌های هندسی متفاوت وجود دارد که برای تحمل بار وارد شده استفاده می‌شود. 


بهترین قیمت قوطی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


انواع قوطی‌

  • قوطی‌ های با ضخامت‌های متفاوت

  • قوطی‌ های مستطیل و مربع که با مقاطع کوچک 

  • قوطی‌ های مربع و مستطیل با مقاطع بزرگ‌تر


sourse: نحوه محاسبه تحمل بار قوطی

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: یک شنبه 10 مرداد 1400برچسب:قوطی, انواع قوطی, کاربرد قوطی, آهن ملل اصفهان, بهترین قیمت قوطی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

میلگردها یکی از مهم‌ترین مقاطع فلزی هستند که نقش مهمی در حوزه ساخت و ساز دارند. نصب و طراحی میلگردها اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که به درستی اجرا نشود، باعث ایجاد ترک در سازه می‌شود. شکستن میلگردها از جمله معضلاتی است که در پروژه ها اتفاق می افتد. 

 

انواع میلگرد های استاندارد

میلگرد A1 ، میلگرد A2، میلگرد A3


بهترین قیمت میلگرد آجدار را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


مواردی که سبب افزایش احتمال شکستگی میلگرد در هنگام انجام عملیات خم کاری می‌شود.

 

  • حرارت دادن میلگرد

  • استفاده از میلگرد با گرید نامناسب

  • استفاده از میلگرد زنگ‌زده

  • استفاده از میلگرد ساخته‌شده با روش نورد سرد

  • عدم استفاده از ابزار مخصوص و میز کار

  • خم کردن بیش از زاویه توصیه شده

  • حرارت دادن میلگرد

روش های جلوگیری از شکستگی میلگرد

  • بنابراین برای ساخت این کلاف‌ها بهتر است از میلگرد نوع A2 استفاده شود. چون پس از عملیات جوشکاری، میلگرد A3 شکننده شده و کیفیت مناسبی نخواهد داشت.

  • برای انجام عملیات خم کاری میلگردها از نورد سرد استفاده کنید و در صورت استفاده از میلگرد نورد گرم بایستی از آب سرد برای خنک کردن آن استفاده شود.

  • به هیچ عنوان میلگرد را دوبار خم نکنید زیرا احتمال شکستگی آن افزایش پیدا می‌کند.

  • میلگرد با کیفیت را از کارخانه‌های فولادی معتبر خریداری کنید تا مطمئن باشید برای ساخت آن از آلیاژهای باکیفیتی استفاده شده است.

  • درصورتی که میلگرد با زاویه‌ی کمتر از 90 درجه خم کاری شده باشد، احتمال ضعیف شدن میلگرد کم است.

  • در پروژه ها تا جای ممکن از میلگرد کوچک استفاده شود، چرا که سایز میلگردها هرچه بزرگتر باشد احتمال ترک خوردگی ناشی از خم شدن و صاف شدن افزایش پیدا می‌کند. 


source: عوامل شکستگی میلگرد و مراحل جلوگیری از آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 9 مرداد 1400برچسب:بهترین قیمت میلگرد, قیمت میلگرد آجدار, آهن ملل, اصفهان, عوامل شکستگی میلگرد, جوشکاری میلگرد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

سقف عرشه فولادی از مقاطع مختلف دال بتن مسلح، بر روی ورق های فولادی، فرم داده شده است که به شاه تیرها و تیرهای فولادی، متصل میشود. امروزه این تکنولوژی در کشور ایران، جزو یکی از فناوری های نوین ساختمانی، به حساب می آید که با گذشت زمان این سیستم، طی گذشت زمان پیشرفت میکند و تغییر اساسی در صنعت ساختمان سازی ایجاد میکند.

سقف مرکب عرشه فولادی، جایگزین مناسبی برای سایر روش های موجود است و دلیل آن هم، سبک سازی، سریع سازی، ارزان سازی، ایمن سازی انواع ساختمان ها، با استفاده از این سقف ها است. سقف های مرکب عرشه فولادی، از آرماتور کششی، برش گیرها، بتن سازه ای، آرماتورهای حرارتی، تیر و شاه تیرها و ورق فولادی گالوانیزه ساخته شده.

اجزاء سقف های عرشه فولادی مرکب

  • ورق فولادی

  • گل میخ یا برشگیر

  • آرماتور

  • بتن

  • فلاشینگ


قیمت روز عرشه فولادی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


مزایای سقف های مرکب عرشه فولادی

  • حذف مرحله قالب بندی و شمع گذاری

  • افزایش سرعت اجرا

  • ایجاد سکوی کار مناسب و مطمئن در زمان اجرا

  • سطح زیرین یکدست تمام شده و پیوسته

  • تحمل بارهای حین اجرا

  • کاهش مصرف مصالح فولاد و بتن

  • کاهش لرزش در سقف های مرکب عرشه فولادی

  • حذف تیرهای فرعی

  • حذف میلگرد های کششی

  • امکان بتن ریزی کلیه طبقات در یک زما

  • بازگشت سریع سرمایه به علت سرعت اجرا

  • مورد تایید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن


source: معرفی سقف مرکب عرشه فولادی

 

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 5 مرداد 1400برچسب:سقف عرشه فولادی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

لوله‌های فولادی به روش‌های مختلفی برش داده می‌شوند. این محصول دارای آلیاژهای مختلفی می‌باشد که عملیات برش به سختی بر روی آن‌ها انجام می‌گیرد، به طور کلی لوله ها به سه دسته لوله فولادی سبک ، متوسط ، سنگین تقسیم بندی میشوند.

هنگام برش لوله فولادی ضایعات و براده‌هایی تولید می‌شود که چسبنده هستند و سطح تماس تجهیزات برش را می‌پوشانند. جدا کردن این براده‌ها کار سختی می‌باشد.

گاهی اوقات در ساختمان سازی، لازم است عملیات برش بر روی لوله فولادی انجام شود. در واقع برش لوله فولادی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. این که لوله فولادی شما در چه پروژه ای و چه مکانی مورد استفاده قرار میگیرد، در تعیین نحوه برش لوله مهم است.


بهترین قیمت لوله فولادی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


انواع برش لوله فولادی

  • برش به روش پلاسما

  • برش به روش واتر جت

  • برش به وسیله دستگاه لیزر

  • برش با استفاده از وایرکاتینگ

  • برش به وسیله ماشین تراش اتوماتیک

  • برش با استفاده از شعله (هوا گاز)

  • برش با استفاده از دستگاه اره فلزی

  • برش با استفاده از دستگاه جوشکاری

  • برش با استفاده از دستگاه چرخشی اتوماتیک

  • برش با استفاده از دستگاه فرز سنگی

  • برش با استفاده از دستگاه لیزر

 


source: انواع روش‌های برش لوله فولادی (بخش اول)

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: دو شنبه 4 مرداد 1400برچسب:برش لوله فولادی, آهن ملل, اصفهان, بهترین قیمت لوله, دستگاه لیزر, برش پلاسما, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

اکثر فلزات، قابلیت بازیافت دارند. ازجمله فلزات قابل بازیافت میتوان، فولاد، آهن، سرب، آلومینیوم، مس، فولاد ضد زنگ و روی را نام برد.

فلزات غیر آهنی 

آلومینیوم، قلع، مس، روی، سرب، نیکل و طلا، نقره، پلاتین و غیره

فلزات آهنی

آهن، فولاد، چدن و آهن، در دسته فلزات آهنی قرار میگیرد. فلزات آهنی عموما پس از یک مدت،

بلااستفاده میشود و میتوان با بازیافت آن هزینه های فرایند تولید را تا حدی پایین آورد.

آهن قراضه

آهن قراضه، دارای ارزش پولی بالایی میباشد. محل جمع آوری قراضه های فلزی، مناطق تجاری و مسکونی میباشد. آهن قراضه ها ابتدا به صورت ضایعات آهنی در محلی جمع آوری میشود و سپس برای عملیات ذوب به کارخانه برده میشود و از آن محصول جدیدی تولید میشود.

فواید بازیافت ضایعات آهن چیست؟

  • فواید بازیافت آهن قراضه

  • صرفه‌ جویی ۷۵ درصدی در انرژی

  • صرفه ‌جویی ۹۰ درصدی در مواد اولیه مصرفی

  • کاهش ۸۶ درصدی آلودگی هوا

  • کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب

  • کاهش ۷۶ درصدی آلودگی آب


source: فواید بازیافت ضایعات آهن چیست؟

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 2 مرداد 1400برچسب:بازیافت آهن, قراضه آهن, آهن ملل اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

به طور کلی لاپه یا پرلین به یک میله یا تیر افقی گفته میشود که برای تقویت سقف های شیب دار و سوله ها مورد استفاده قرار میگیرد. در علم معماری و صنعت ساختمان سازی، با نام های پورلاین، پرلینگ و پورلینگ نیز شناخته می شود که به عنوان تکیه گاهی برای تیرهای عمودی عمل میکنند، و به عنوان دومین قالب نگهدارنده سقف در سازه های فلزی محسوب میشوند.

انواع پرلین

C-Purlins : این نوع پرلین، مستقل و ایمن است و نصب آسان دارند و به عنوان تکیه گاه برای دیوارها و کف طبقات مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین برای شکل دادن به پوسته ساختمان و تیرچه های کف و حتی نصب درب و غیره استفاده میشود.

Z-Purlins : قوی تر از پرلین C میباشد. پرلین های Z، تیرهای افقی هستند که برای شکل دادن به سقف و تیرچه های دیوار پوسته ساختمان استفاده میشود. به عنوان تکیه گاه ورق ها عمل می کنند تا اطمینان حاصل شود که در جای خود محکم هستد. 


قیمت ورق را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


کاربرد پرلین ها در ساختمان های فلزی

  • محافظت سقف ها توسط پرلین هاانجام میشود.

  • متصل کردن و تقویت کردن پرلین ها، تیرها را به هم متصل میکنند و اسکلت ساختمان را محکم و تقویت میکنند.

  • بین دهانه های قالب بندی، پرلین ها پشتیبانی بیشتری را ایجاد میکنند و در برابر بارندگی نیز مقاومت بالایی دارند.


source: پرلین چیست؟

 

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: پنج شنبه 31 تير 1400برچسب:کاربرد پرلین, بهترین قیمت ورق, آهن ملل اصفهان, انواع پرلین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

معمولا طول میلگردهای موجود در بازار 12 متر است، اما در برخی مواقع در ساخت و سازهای بزرگ بتنی، نیاز به میلگردهای آجدار با طول بیش از 12 متر می‌باشد. بر همین اساس لازم است با استفاده از روش های اتصال میلگرد، آن‌ها را به یکدیگر متصل کرد تا پیمانکار به طول میلگرد مورد نظر خود، برسد.

انواع روش های اتصال میلگرد

  • روش اورلب میلگرد

  • روش فورجینگ میلگرد

  • روش کوپلر میلگرد

  • روش تکیه گاهی میلگرد

عوامل تاثیر گذار درتوانایی نحوه اورلب میلگرد عبارت است از: کیفیت فولاد، مقاومت فشاری بتن، قطر میلگرد، تقویت کننده.


بهترین قیمت میلگرد را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


انواع اورلب میلگرد

  • اتصال میلگرد با استفاده از فرآیند جوشکاری

  • اتصال میلگرد با سیم

  • جوشکاری انتهای میلگرد

  • اتصال مکانیکی میلگرد

  • اورلب میلگرد چیست

  • انواع اورلب میلگرد


source: اورلب میلگرد به همراه انواع آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: یک شنبه 27 تير 1400برچسب:اورلب میلگرد, اتصال میلگرد, انواع میلگرد, آهن ملل, اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یکی از انواع ورق‌های موجود در بازار، ورق قلع اندود می‌باشد که دارای شباهت زیادی به ورق گالوانیزه است. نام های دیگر ورق قلع اندود، تین پلیت یا ورق قلع نیز میباشد. تنها تفاوت ورق قلع اندود با ورق گالوانیزه در پوشش آنها میباشد.

ویژگی های قلع

  • عدم فرسایش زود هنگام

  • قابلیت ضد زنگ

  • انعطاف پذیری

  • مقاومت بالا

  • ضخامت یکنواخت

  • کاربرد وسیع

 

کاربردهای ورق قلع

  • کاربرد در ساخت انواع قوطی کنسرو و قوطی روغن جامد که به منظور حفاظت از مواد غذایی موجود در آن

  • استفاده از ورق قلع اندود برای ساخت انواع قابلمه و ماهیتابه 

  • کاربرد در ساخت انواع قطعات الکترونیکی تخصصی یا غیر تخصصی 

  • در ساخت برخی قطعات اتومبیل 

  • برای ساخت مقاطع فولادی در ساختمان 


بهترین قیمت ورق گالوانیزه را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


سه مشخصه برجسته ورق قلع

  • بازه مکانیکی گسترده

  • کاهش آلودگی محیطی

  • بازیافت آسوده

 

انواع ورق قلع اندود از نظر سختی

  • ورق قلع اندود با تمپر 2 (با درجه سختی «نرم»)

  • ورق قلع اندود با تمپر 3 (با درجه سختی «معمولی»)

  • ورق قلع اندود با تمپر 4 (با درجه سختی «سخت»)


source: کاربرد و ویژگی های ورق قلع اندود

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 26 تير 1400برچسب:ویژگی های ورق قلع, قیمت ورق گالوانیزه, آهن ملل اصفهان, بهترین قیمت ورق, کاربرد ورق قلع, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

به آلیاژی که پایه آن آهن باشد، ورق آهنی می گویند. که شامل مواد مختلفی است و در صنایع گوناگون کابرد دارد. ورق آهن از انواع مختلفی تشکیل می شود که هر کدام از انواع این کالا در بخش‌ های مختلفی از صنایع کاربرد دارند. انواع ورق های آهنی شامل ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق رنگی شیروانی میباشد. ورق آهن توسط فولاد مبارکه اصفهان، فولاد کاویان، فولاد اکسین و تعدادی از کارخانجات دیگر به تولید می رسد.

انواع ورق آهن 

  • ورق گالوانیزه

  • ورق روغنی

  • ورق رنگی

  • ورق رنگی شیروانی

مزیت ورق گالوانیزه

از مزیت های ورق آهنی گالوانیزه به مقاومت در برابرخوردگی، صرفه جویی در هزینه ها، کارایی آسان و هزینه تعمیر و نگهداری پایین می توان اشاره کرد.


بهترین قیمت ورق گالوانیزه را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


کاربرد ورق روغنی

  • تولید پروفیل های مبلی

  • ساخت درب و پنجره

  • تولید بدنه کابینت

  • تولید قطعات صنعتی

  • ساخت وسایل برقی خانگی

  • ساخت قطعات خودرو


source: ورق آهن چیست؟

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 تير 1400برچسب:قیمت ورق گالوانیزه, بهترین قیمت ورق, آهن ملل اصفهان, ورق آهنی, کاربرد ورق روغنی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

لوله های مسی کاربرد بالایی دارند، از جمله کاربرد آن، استفاده در سیستم های تهویه، سیستم های لوله کشی و سیستم های حرارتی میباشد.

انواع لوله مسی بر اساس کاربرد

  • لوله مسی کلاف 

  • لوله مسی شاخه ای

  • لوله مسی مویین 

  • لوله مسی کویل


در سایت آهن ملل بهترین قیمت لوله را مشاهده نمایید.


دسته بندی لوله مسی با توجه به نیاز بازار

  • DLP، TPC ، DHP  

تقسیم بندی لوله مسی بر اساس ضخامت دیواره

قابل توجه است، که این سه گروه از لوله ها، قطر خارجی همسانی دارند.

  • L، K ،M 

مزایا لوله مسی

  • قابلیت انتقال بالای حرارت

  • هزینه تولید پایین

  • پخش دما به صورت یکنواخت در بدنه لوله

  • مناسب برای محیط زیست

  • قالب ساده


source: لوله های مسی و کاربرد آن ها چیست؟

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 تير 1400برچسب:قیمت لوله مسی, بهترین قیمت لوله, کاربرد لوله مسی, آهن ملل اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

در برخی فصول سال به دلیل بارندگی شدید، خاک دچار فرسایش شده و باعث شل شدن فنس ها و همچنین زنگ زدگی میشود. توری حصاری و فنس های گالوانیزه مناسب هوای مرطوب ساخته شدند.  از کاربردهای توری فنس، حفاظت و ایجاد امنیت است.

 

مراحل تعمیر فنس

همه قسمت‌ های فنس را بررسی کنید و قسمت هایی که به تعمیر نیاز دارند را یادداشت کنید. سپس لوازم مورد نیاز را از مراکز فروش این محصول تهیه کنید. علاوه بر اندازه گیری قسمت‌های آسیب دیده، ضخامت‌ فنس‌های ریلی اندازه گیری شود تا هنگام خرید دچار مشکل نشوید. 

توجه داشته باشید که اگر فنس شما دچار آسیب زیادی شده بود، بهتر است فنس به طور کل تعویض شود.


بهترین قیمت توری حصاری را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


چگونگی نگهداری از توری حصاری

  • شست و شوی فنس و توری

  • عملیات روغن کاری بر روی فنس

  • عملیات رنگ کاری فنس

 

عملیات رنگ کاری فنس شامل مراحل زیر میباشد:

  • آماده کردن ابزار مورد نیاز

  • حذف وسیله‌های اضافی از روی فنس

  • تمیز کردن فنس

  • زیبا سازی توری حصاری


source: بررسی و مراحل نگهداری و تعمیر فنس

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 15 تير 1400برچسب:توری حصاری, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ورق سینوسی رنگی (Colored Sinusoidal Sheet) همان ورق کرکره سینوسی، نوعی ورق گالوانیزه است که دارای نیم ‌دایره‌ های برآمده در سطح خود است و به همین علت سینوسی نامیده می ‌شود. چرا که مشابه موج سینوسی در دانش فیزیک است. این نوع ورق در انواع رنگ ‌ها به بازار به فروش میرسند. 

کاربرد ورق های سینوسی رنگی

  1. در ساخت سقف شیروانی و و شیب دار

  2. در ساخت کرکره مغازه ها

  3. در باغ ‌ها، کارخانه ‌ها، روستاها، هتل‌ ها، مراکز نمایشگاهی، ویلاهای مدرن و تزئینات در فضای باز اجرا می ‌شود.


بهترین قیمت ورق گالوانیزه را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


ویژگی های ورق سینوسی رنگی

  1. ایجاد زیبایی در فضا

  2. دوام بالا در برابر خوردگی  و نفوذ پذیری  رطوبت

  3. وزن مناسب و انعطاف این نوع ورق

  4. اقتصادی و مقرون به صرفه بودن


source: ورق سینوسی رنگی چیست و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: دو شنبه 14 تير 1400برچسب:بهترین قیمت ورق, ورق سینوسی, ورق گالوانیزه, آهن ملل اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

اینکونل نوعی فلز می‌باشد که کاربرد گسترده‌ای دارد. این فلز برای انجام کارهای سخت فرموله و تولید شده است. اینکونل یک فلز گران قیمت است. به همین دلیل افراد خاصی از آن استفاده می‌ کنند. و معمولاً مردم شناخت کمتری نسبت به فولاد و آلومینیوم دارند. 

 

ترکیب شیمیایی اینکونل

اینکونل دارای ترکیبات شیمیایی مختلف می‌باشد و به گروهی از آلیاژهای پایه‌ی نیکل میگویند. دارای ترکیبات شیمیایی متفاوتی است. در ترکیبات اینکونل از  ترکیبی از آلیاژهای کروم، کربن، نیکل، تیتانیوم، کُبالت، مولیبدن و نیوبیوم است. ولی اصلی‌ترین عنصر استفاده شده در اینکونل، نیکل می‌باشد.


بهترین قیمت میلگرد کارخانه های فولادی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


ویژگی های اینکونل

ویژگی‌های اینکونل

اینکونل، در برابر حرارت و دمای بالا و دمای اتاق مقاومت گسترده‌ای دارد. 

مقاومت این فلز به دلیل کروم موجود در آلیاژ اینکونل می باشد، این فلز را در برابر خوردگی مقاوم کرده است.

اینکونل، مقاومت زیادی در برابر اسیدهایی مانند فسفر، نیتریک اسید، هیدروکلریک و گوگرد دارد.

اینکونل، مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون نیز دارد.

مقاومت بالا در برابر خوردگی فلزات و حفره‌ای شدن نیز از ویژگی‌های بارز فلز اینکونل می‌باشد.

 

رایج ترین کاربردهای اینکونل

از فلز اینکونل در صنعت هوافضا استفاده می‌شود. این فلز به دلیل مقاومت گسترده‌ی که در دمای بالا دارد، برای ساخت اجزای موتور و نازل‌های سوخت از اینکونل استفاده می‌شود.

از این فلز برای ساخت راکتورهای هسته‌ای در صنعت هسته‌ای استفاده می‌شود. 

فلز اینکونل در ساخت موشک‌ها و شناورهای فضایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.


source: همه چیز در مورد آلیاژ اینکونل

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: پنج شنبه 10 تير 1400برچسب:بهترین قیمت میلگرد, آهن ملل اصفهان, آلیاژ اینکونل, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ورق مشبک پانچ یکی از پرکاربردترین محصولات موجود در بازار است. به دلیل مصارف متنوع از صنایع مختلف سفارشات زیادی دارد. قابلیت پانچ برای همه ی ورق های فلزی وجود دارد. ورق مشبک استیل و آجدار از ورق های پانچ پرکاربرد در بازار هستند.

این محصول اغلب از جنس استیل (فولاد کم کربن) یا فولاد ساده همچنین به عنوان فولاد کربن نیز شناخته می‌شود و به وسیله دستگاه مخصوص انواع الگوهای مشبک مانند حالت‌های دایره‌، مربع، لوزی، ستاره و غیره روی آن ایجاد می‌کنند. البته مشبک با سوراخ‌های دایره‌ای محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع پانچی است که روی این ورقه‌‌ها ایجاد می‌شود.

 

ورق هایی که معمولا روی آن ها عملیات پانچ صورت می گیرد

  • ورق سیاه (ورق تولید شده از طریق فرآیند نورد گرم)

  • ورق آلومینیوم

  • ورق گالوانیزه (به آن ورق سفید هم گفته می شود)

  • ورق روغنی (ورق تولید شده از طریق فرآیند نورد سرد)


بهترین قیمت ورق سیاه را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


انواع پرس پانچ

  • دستگاه CNC

  • لیزر

پارامترهای قابلیت تشخیص دستگاه پرس 

  • مصرف انرژی و توان

  • میزان ایمنی

  • نوع فریم (C شکل یا H شکل

  • کارایی و سرعت

  • دستگاه CNC

  • دستگاه CNC مخفف عبارت Control Computer Numerical است.

 

انواع ورق های پانچ

  • ورق پانچ گالوانیزه معمولا ضخامتی بین ۰/۲۲ تا ۸ میلی متر دارد.

  • ورق مشبک روغنی معمولا ضخامتی بین ۰/۵ تا ۱/۵ میلی متر دارد.

  • ورق مشبک سیاه معمولا ضخامتی بین ۲ تا ۲۰۰ میلی متر را دارد.


source: ورق مشبک چیست؟

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 تير 1400برچسب:ورق مشبک, آهن ملل اصفهان, بهترین قیمت ورق, ورق سیاه, آهن ملل اصفهان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

خواص مکانیکی فولاد تریپ به نوع عملیات حرارتی آن بستگی دارد. فولاد تریپ با استفاده از دو روش نورد سرد و گرم تولید می شود. فولاد تریپ به علت شکل دهی و سبک وزن بودن در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص مکانیکی فولاد تریپ

  • شکل‌پذیری بیشتر

فولاد تریپ قیاس با سایر فولادهای دیگر به علت ریز ساختار فولاد دارای خاصیت سخت کاری می باشد. که به همین دلیل شکل پذیری بالایی دارد.

  • آنیلینگ (آنیل کاری)


بهترین قیمت ورق فولادی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


 نوعی عملیات حرارتی است که در آن انجام عملیات گرم کردن در فولاد به طور آهسته و زیر نقطه ذوب و بالاتر از دمای بحرانی انجام می شود. این دما، دمای آنیل است که بسته به درصد سیلیسیم و نوع فولاد مورد استفاده در آن متفاوت می باشد.

  • قابلیت کاهش وزن بالا

بدلیل خصوصیات ذکر شده در بالا، این فولادها گزینه‌ مناسبی برای کاهش وزن در قطعات محسوب می‌شوند.

تاثیر کربن بر ساختار فولاد تریپ

میزان کربن در فولاد تریپ با هدف تثبیت فاز آستنیت باقی‌مانده زیر دمای محیط، بسیار بیشتر از فولادهای DP است. مقدار بالاتر سیلسیم یا آلومینیوم باعث تشکیل فریت بینیت می‌شود. از این رو این عناصر به حفظ مقدار کربن مورد نیاز آستینیت باقی‌مانده کمک می‌کنند و با استفاده از عناصری مانند آلومینیوم و سیلسیم می‌توان از رسوب کاربید جلوگیری کرد.


source: نحوه تولید فولاد تریپ

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 8 تير 1400برچسب:بهترین قیمت ورق, آهن ملل اصفهان, فولاد تریپ, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

برای ساخت ساختمان یکی از به صرفه ترین و معمولی ترین روش ها LSF می‌باشد که نوعی سیستم فولادی با فناوری جدید است. در این روش برای ساخت و ساز، از ورق های فولادی گالوانیزه با ضخامت کم، استفاده می‌کنند. که این سازه های فولادی سبک، سازه LSF شناخته می‌شود. کاربرد این روش کاهش هزینه های ساختمان در کنار استحکام بالا می‌‌باشد. برای ساخت سازه های LSF از قاب های فولادی سبک استفاده می‎کنند.

 

مزایا و قابلیت‌ های استفاده از سیستم سازه‌ ای LSF

  • مقرون به صرفه بودن

  • قابلیت بازیافت

  • کم بودن دور ریز

  • سرعت بالای اجرا

  • وزن بسیار سبک

  • انعطاف‌ پذیری

  • ایمنی بیشتر

  • روش پیش‌ ساخته


جهت خرید آهن آلات با بهترین قیمت روز به سایت آهن ملل مراجعه نمایید.


جمع‌ بندی

یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار در کم کردن هزینه های ساخت و ساز، نوع مصالح استفاده شده در ساختمان سازی است. مصالحی که استفاده می‌شود، باید به گونه ای انتخاب شود که کیفیت و استحکام و قیمت مناسبی داشته باشد. همچنین کاهش قیمت ساختمان، نباید از کیفیت و دوام آن کم کند.


source: کاربرد روش LSF در کاهش هزینه های ساخت و ساز 

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: دو شنبه 7 تير 1400برچسب:کاربرد روش LSF , آهن ملل اصفهان , خرید آهن آلات, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

به برش‌های صاف و یکسانی که روی انواع ورق در عرض و شکل متفاوت شکل می‌گیرد تسمه می‌گویند. استاندارد تسمه‌ها 6 تا 12 متر است و طول عرض آنها بین 20 تا 60 میلی متر و ضخامت این ورق‌ها بین 2 تا 20 میلی متر می‌باشد و این محصول یکی از کاربردی ترین مصالح فولادی در ساختمان سازی و تولید بنا است. که در دو غالب رول و تخت در بازار به مشتری عرضه می‌شود.

انواع روش تولید تسمه

  • ماشین کاری 

  • نوردی 

تسمه در چه جنس هایی تولید می شود؟

  • فلزی

  • غیر فلزی


بهترین قیمت ورق را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


کاربرد تسمه در ساختمان سازی و صنعت

  • بسته بندی بارهای سنگین

  • در گزینه‌هایی که نیاز به مقاومت و استحکام بخشی بالا

  • ساخت بادبند و اتصال آن

  • عمده‌ترین استفاده از این محصول فولادی در کابل تلفن و برق است

  • پر کردن فضای خالی و یک دست سازی سطح در صنعت درب و پنجره

  • در داخل جان تیرآهن و وصله کردن آن

  • مورد استفاده در صنایع ترابری، فلزی، شیشه، چوب، موزاییک و کارخانجات تولیدی


source: تسمه چیست?

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: یک شنبه 6 تير 1400برچسب:کاربرد تیرآهن, آهن ملل اصفهان, انواع ورق, بهترین قیمت ورق, تسمه فولادی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

به طور کلی ورق یکی از محصولات فلزی پایه است، که از آن برای ساخت مقاطع فلزی مختلف استفاده میشود. برای ساخت ورق، عناصر فلزی از جمله فولاد، روی، آلومینیوم، کربن، مس، منگنز بکار برده میشود. 

 

ورق استحکام بالا

تولید این ورق در ضخامت و گریدهای متفاوت و در طی فرآیند ترمومکانیکال میباشد. از ویژگی های ورق استحکام بالا می توان خاصیت شکل پذیری و جوش پذیری، چقرمگی بالا، ضربه پذیری و مقاومت بالاتر نسبت به فولاد کربنی را نام برد. در مواردی که استحکام بالا با وزن کم مدنظر باشد. از ورق استحکام بالا استفاده میشود. 


بهترین قیمت ورق روغنی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


انواع تولید ورق فلزی 

  • تولید ورق فلزی به روش نورد گرم

  • تولید ورق فلزی به روش نورد سرد

 

انواع ورق‌های مستحکم 

  • ورق آلیاژی ولداکس

  • ورق آلیاژی آلفورم

  • ورق فولادی سیاه

  • ورق آلیاژی دومکس

  • ورق نورد سرد


source: ورق استحکام بالا به همراه انواع آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: شنبه 5 تير 1400برچسب:بهترین قیمت ورق, قیمت ورق روغنی, آهن ملل اصفهان, ورق آلیاژی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نام دیگر فولاد خشکه هوایی یا تندبر HSS  می باشد. واژه‌ی HSS مخفف شده معادل انگلیسی High-Speed Steels می‌باشد.

وجود عناصر آلیاژی تنگستن و وانادیوم در این فولاد باعث شده که فولاد تندبر در مقایسه با فولادهای کربنی مقاومت بالایی در برابر سایش داشته باشند. فولاد خشکه هوایی (HSS) عموما بیشتر از ابزار های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا فولادها HSS بدون از دست دادن فرم یا سختی خود می‌توانند دوام خوبی در دمای بالاتر داشته باشند.

کاربرد فولادهای خشکه هوایی (تندبر) بیشتر برای ساخت تیغه اره‌های برقی و مته می‌باشد.

فولادهای HSS در دو نوع زیر تقسیم بندی می‌شوند.

  • فولادهای حاوی تنگستن

  • فولادهای حاوی مولیبدن

دمای آنیلینگ فولاد HSS

در فولادهای خشکه هوایی حرارت دهی در دمای 800 تا 860 درجه سانتی‌گراد انجام می‌گیرد. سپس در کوره عملیات خنک شدن روی آن انجام می‌گیرد. انجام این عملیات میزان سختی فولاد تندبر را افزایش می دهد.

تنش تسلیم

در طول عملیات حرارتی برای کاهش اعوجاج بایستی فولاد را به مدت یک ساعت در دمای 600 تا 650 درجه سانتی‌گراد حرارت داد و در هوای آزاد خنک کرد.

فرجین 

دمای آهنگری (فرجینگ) فولاد خشکه هوایی 900 تا 1100 درجه سانتی گراد می‌باشد.


source: معرفی فولاد خشکه هوایی

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: چهار شنبه 2 تير 1400برچسب:فولاد خشکه هوایی, آهن ملل اصفهان, فولاد HSS, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

سنگ آهن در دسته عناصر فلزی می باشد که حدودا 5 درصد از پوسته زمین را به خود اختصاص داده است. بعد از استخراج سنگ آهن خام از زمین و جداسازی ناخالصی ها، یک پودر تیره رنگ نقره ای مخلوط با قهوه ای به دست می آید. این عنصر به سادگی می تواند اکسیده شود و به طور کلی می توان گفت که به صورت تنها و خالص خیلی محکم نمی باشد. 

 

سنگ آهن به صورت پودر در چه مصارفی استفاده می شود؟

برای بالا بردن استحکام در جهت بخش هایی مانند ساختمان سازی و ساخت آلیاژ از این پودر استفاده می شود. نیکل و کروم از متداول ترین عناصرمورد استفاده در آلیاژ هستند.


بهترین قیمت تیرآهن ذوب آهن را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


مصارف سنگ آهن

سنگ آهن ماده جزو مواد اولیه در زنجیره تولید فولاد می باشد. همچنین 98 درصد سنگ آهن استخراج شده در جهان برای تولید فولاد مصرف می شود. بخش های اصلی مصرف کننده فولاد در صنایع خودروسازی و ساخت و ساز هستند. 


source: سنگ آهن و ارتباط آن با زنجیره تولید فولاد

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: سه شنبه 1 تير 1400برچسب:سنگ آهن, بهترین قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان, آهن ملل اصفهان, تولید فولاد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

پایه فنس یا پایه حصاربه پایه هایی می گویند  که از جنس آهن باشند. کاربرد این پایه ها در انواع نبشی، قوطی پروفیل و لوله برای نصب توری حصاری می باشد. تیر حصار لوله ای، به دلیل استحکام و مقاومت بالا و قیمت مناسب تر در مقایسه با دیگر انواع آن بیشترمورد استفاده قرار می گیرد.

 

کابردهای فنس یا پایه حصار

به پایه هایی که از جنس آهن باشند، پایه فنس یا پایه حصار گفته می شود. این پایه ها در انواع نبشی، قوطی پروفیل و لوله برای نصب توری حصاری به کار می رود. ایجاد امنیت و حصارکشی با استفاده از توری حصاری یا سیم خاردار دراطراف خانه ها از دلایل به وجود آمدن فنس یا پایه حصار می‌باشد. 


بهترین قیمت پایه فنس را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.


انواع دسته بندی های فنس 

پایه فنس نبشی سبک، پایه فنس نبشی سنگین، پایه فنس لوله گالوانیزه سرد، پایه فنس لوله گالوانیزه گرم، پایه فنس لوله سیاه رنگ شده، پایه فنس لوله سیاه رنگ نشده، مشخصات پایه فنس


source: پایه فنس یا پایه حصار، روش نصب و کاربردهای آن

نویسنده: آهن ملل اصفهان ׀ تاریخ: دو شنبه 31 خرداد 1400برچسب:کاربردهای فنس, قیمت پایه فنس, بهترین قیمت پایه فنس, پایه حصار,قوطی پروفیل, آهن ملل, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 26 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , ahanmelal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com