پیچ سر مته ای چیست ؟

پیچ سر مته ای، پیچ هایی هستند که در سر پیچ آن ها یک مته قرار دارد که این مته روی سر پیچ نقش اصلی و کاربری را در این پیچ دارد.

امروزه این نوع پیچ ها پر مصرف ترین نوع پیچ در صنایع مختلف است.

مهره وسیله ای است که گرد یا چند ضلعی است که داخل سوراخ آن رزوه شده است. مهره ها یک جسم کمکی  برای پیچ ها هستند. پیچ ها به واسطه ی مهره ها محکم تر در مسیر چرخش خود بسته می شوند.

پیچ و مهره اصطلاحا با حالت نر و ماده درون هم محکم و چفت می شوند.جنس پیچ و مهره و رزوه ی پیچ و مهره باید با هم تطابق داشته باشد.

پیچ سرمته ای شباهت زیادی به پیچ های خودکار دارند فقط با توانایی اینکه پیچ های خودکار توانایی سوراخ کردن اولیه را دارند.

پر کاربرد تربن آنها با عنوان پیچ شیروانی شناخته می شوند . که در ساخت سوله و کانکس مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع پیچ ها هم آچار خور و هم پیچ گوشتی خور است و به طور معمول یک واشر فلزی و یک واشر پلاستیکی متصل به هم را به همراه دارد.

بهترین پیچ سرمته ای ، پیچ های وارداتی از کشور تایوان است. که در حال حاضر ایران رقابت بالایی با این کشور در تولید پیچ دارد.

پیچ های خودکار سرمته ای به راحتی در چوب و یا جای مورد نظر فرو می روند و بسته می شوند و دیگر نیازی به بستن رولپلاک ندارند و بدون رولپلاک بسته می شوند .

پیچ های سرمته ای خودکار از جنس آهن و استیل تولید می شوند و در بازار عرضه می شوند.

 پیچ های شیروانی سرمته ای 

پیچ هایی هستند که که گل آن ها به دو صورت بکسی یا همان آچار خور و همچنین به صورت پیچ گوشتی خور می باشد . این نوع پیچ ها با قطر 14 میلی متر در بازار عرضه می شود که از جنس مفتول پلاستیکی اسو و واشر فلزی دارد.

 


source:پیچ سر مته ای چیست و چه کاربردی دارد و در چه کارخانه ای تولید می شود؟